Så följer du WWDC ikväll!

Från sajten:
Så följer du WWDC ikväll! | Teknikveckan


image

Ikväll kommer Tim Cook äntra scenen och visa upp nya versioner av iOS, watchOS, macOS och tvOS och om det även blir någon hårdvara återstår att se.

Vi på Teknikveckan kommer rapportera om allt nytt hela kvällen och imorgon bitti kommer du kunna lyssna på ett WWDC-special i vår podd där vi går igenom alla lyckliga eller mindre lyckliga ögonblick under kvällen. Är du sugen på att titta på eventet ikväll så drar det igång 19:00. Har du en Apple TV så kan du ladda ned Apples egna event-app i App Store, tittar du via en dator med Safari eller Microsoft Edge så kan du titta via deras hemsida, och likaså om du använder en iPad eller iPhone.

Vad hoppas ni att Apple visar upp ikväll?

2 gillningar

En redesign av hemskärmen :slight_smile: allt annat är bara extra godis :slight_smile:

Apple är verkligen löjligt dåliga på webbläsarstöd till sina keynotes. Endast Safari och… Edge! Inte Chrome som är den i särklass största eller ens Firefox som är open source.

Jobbigt att installera Safari

1 gillning

iOS önskemål:

  • Dark Mode
  • Volym Indikeringen
  • Tangentbordet
  • Mer inställningar i vardera app, tex kameran.
  • Split screen
  • Vill kunna byta ut apparna på låsskärmen till vad jag vill
  • Always on display på iphone och klockan

En del som jag önskar/hoppas på…

2 gillningar

Om det inte löser en sådan liten grej som volym indikatorn så orkar jag fasiken inte med apple längre.

2 gillningar

Ibland så känns det jäkligt trögt på utvecklingsavdelning på Apple.

Lägga apparna vart man vill !! Börja i botten o jobba sig uppåt :heart_eyes:

1 gillning

Nja, de gillar jag ej… :crazy_face:

De e min helt klart största önskan !!! Så ja kan använda max mer som en enhandslur … ja vet de e inte de men de vore sååå skönt !!!

Always on display hade vart drömmen.

1 gillning

Den kör jag hela tiden… :ok_hand:t2:

Hur många av er brukar installera public beta när den släpps?
Jag har gjort det vid några tillfällen bara för att jag inte orkar vänta på den skarpa versionen. Endast vid ett tillfälle blev jag tvungen att avinstallera den pga kritiska buggar som att bank id och liknande inte fungerade. Annars är det kul att vara tidigt ute med nya funktioner, Applenörd som man är. :slightly_smiling_face:

1 gillning

bild

Ja me heeeela tiden …

1 gillning

Ingen minns en fegis!

Beta är helt rätt väg att gå, absolut blir de ofta problem. Förra året när iOS 12 kom så funkade allt. Men tror inte vi får samma iår, lär bli knas med Swish, BankID mm…

1 gillning

Jag sitter ju på en betaprofil sedan iOS12 släpptes. Ska man deleta den för att få en ny iOS13 profil när den släpps eller kommer den som jag har attt funka också? Minns fan inte hur jag gjorde förra gången.

Bror la lite på OS också. Sitter du på Linux är det lite svårare att få in Safari eller MS Edge. Även om man kör t.ex Linux kanske man är lite nyfiken på Apple också. Alltid bra att ha koll på vad som händer! Även om man inte kör Apple!

Här kommer mina önskningar. Hur många tror ni vi får se ikväll? :slight_smile:

Always on Display
Minimera fönstret vid inkommande samtal
Snabba upp animationerna
Vill se mer inställningar för notiser. Kunna ändra färg så att de matchar app.

Kör man Linux så får man skylla sig och ska inte gnälla :wink:

2 gillningar