Så fungerar Revolut i Sverige

Från sajten:
https://teknikveckan.com/fintech/sa-fungerar-revolut-i-sverige/

Revolut är en del av vad många kallar fintech (financetech). Kort sammanfattat när våra ekonomirutiner erbjuds genom smidiga appar och webbtjänster. Mot detta finns de traditionella bankerna där det ofta krävs samtal eller skrivna meddelande via internetbanken för att få saker gjort.

Det unika med Revolut utöver att erbjuda en smidig och användarvänlig app för konsumenter är deras betalkort. De ger liknande villkor som de traditionella kreditkorten. För Revolut är ingen lösning där du får en faktura i efterhand utan du måste föra över pengar till ditt konto först. Smidigt för dig som inte vill bygga upp någon skuld eller har svårt att hantera kredit.

Grunden är kostnadsfri och erbjuder ett fysiskt Visa-kort. Detta kan du sedan lägga in i Google Pay eller Apple Pay och slippa ha något fysiskt kort alls. Här erbjuds också valutaväxling till självkostnadspris och inga uttagsavgifter om du tar ut från bankomat upp till 2000 kronor i månaden. Men framförallt en app som låter dig enkelt spärra och spärra upp olika funktioner på kortet så som NFC, magnetremsan, internethandel, byta och låsa upp pinkoden om du råkat slå fel tre gånger.

Utöver grundabonnemanget finns Premium och Metal. Korten i dessa abonnemang är mer exklusiva och i Metal-abonnemanget får du ett fysiskt kort i just metall från Mastercard. Priserna är 77 kr respektive 140 kronor i månaden. Utöver möjligheterna att ha snyggare betalkort än din kompis så ingår försäkringar, kostnadsfria virtuella kort, tillgång att växla in kryptovalutor, möjlighet att köpa access till flygplatslounger med mera.

Metal-abonnemanget ger i sin tur 0,1% tillbaka på varje köp inom Europa och 1% utanför Europa samt Concierge-service som kan boka hotell, flygresor och annat till dig. Vidare får du tillgång till en lounge-vistelse kostnadsfritt.

Detta ingår

Revolut grundabonnemang – Kostnadsfritt

  • Brittisk bankkonto
  • Euro IBAN-konto
  • Handla i över 150 valutor till interbankkursen för valutaväxling
  • Kostnadsfri växling mellan 29 fiat-valutor upp till SEK50,000 per månad
  • Avgiftsfria bankomatuttag upp till SEK2,000 per månad

Revolut Premium-abonnemang – 76,99 kr / månaden

Utöver ovan ingår:

  • Avgiftsfria bankomatuttag upp till SEK4,000 per månad
  • Utomeuropeisk sjukförsäkring
  • Försäkring vid försenat bagage och flyg
  • Global expressleverans
  • Prioriterad kundsupport
  • Omedelbar åtkomst till fem kryptovalutor
  • Premium-kort med exklusiva designer
  • Virtuella kort för engångsbruk
  • LoungeKey Pass-åtkomst

Revolut Metal-abonnemang – 139.99 kr / månaden

Utöver ovan ingår:

  • Avgiftsfria bankomatuttag upp till SEK6,000 per månad
  • Ett kostnadsfritt Lounge-besök i ditt LoungeKey Pass.
  • 0,1 % cashback inom Europa och 1 % utanför Europa på alla kortbetalningar
  • Concierge-tjänst

Använd vår affiliatelänk för att slippa frakten på dina kort, utöver att stödja Teknikveckans fortsatta drift, om du vill testa Revolut.

2 gillningar

Kan man nyttja affiliatelänken även om man redan skapat ett konto?

Thats a negative!

Man skulle önska att Metal-abonnemanget innehåller lite fler och bättre förmåner än Premium.

0,1 % cashback inom EU är värdelöst lågt. Concierge-tjänsten är inte heller något att ha. Man googlar och bokar snabbare själv.

Några exempel om någon från Revolut läser detta:
Utläggsredovisning.
Fler än 1st besök på flygplats-lounge
Ett kort till sin partner.
Rabatt på Apple Store
Möjligheten att flytta över kryptovalutor till någon av de stora börserna som Binance.
Fler antal kryptovalutor än fem stycken.
Osv.

Kloka ord!

1 gillning

Men… tokfransar, Lounge access får man ändå när man bokat First/Business

1 gillning

Eller bara har SAS Silver och det är sommar eller vinter, men gemene man har inte den bokningensklassen :slight_smile:

Om man väljer annan bokningsklass och gnäller över att det är trångt så får man skylla sig själv

Vad i hela friden pratar du om, trångt? :slight_smile:

Precis el me amex :relaxed::joy:

Funkar det med Garmin Pay?

Verkar så! Garmin Pay Support - #22 by RadekHfrk - Revolut Community

1 gillning

Grymt, tackar

Skulle vi kunna hålla oss till ämnet :kissing_heart:

jag har använt revolut som mitt gotokort när jag reser. Mycket för jag lessnade på att bli extra debiterad från hotel som hittar på att jag är skyldig dem 2000dollar för what ever (ja det händer förvånansvärt ofta)

MEN

Igår gick något heltknas med mitt Revolut kort. Jag skulle fyllapå det med 1000aed och det blev declined av någon anledning… och då såg jag på mitt revolut att det blev declined men även att 400aed bara “magiskt” försvunnit…

Tyvärr är ju kundtjänsten icke existerande på dessa tjänster…de sa dock att “något är strul och vänta”…så +24h nu och väntar lite till

Tycker Revolut mest fokuserar på att vara en rabatt-tjänst numera.

Det är vilket som…bara jag kan betala med dem så är jag nöjd. Revolut har ju som jag nämnde tidigare löst situationer.

Vanliga banker är inte gjorda för folk som reser konstant och har barn lite överallt.

Har inget mer råd än att vänta, eller uppgradera ditt kort så får du hjälp snabbare. Jag hade tidigare metall och då fick jag hjälp på studs.

1 gillning

Jag har metal också.

Ah de löser sig.

Hur har det gått för dig?