Så mycket kostar iPhone 11 Pro i Sverige

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/iphone-11-pro-blir-nytt-flaggskepp/


image

Apple kraftsamlar med iPhone 11 Pro och erbjuder tre kameror men också en ny färg, Midnight Green bredvid silver, rymdgrå och guld.

Vi får iPhone 11 Pro Max och iPhone 11 Pro vilket matchar med förra årets storlekar. En starkare skärm på 1200 nits lär bli trevligt att titta på och den har också fått ett nytt namn Super Retina XDR. I det har vi också HDR 10, Dolby Vision (och Dolby Atmos).

Processorn kallas nu A13 Bionic vilket i vanlig ordning ger ökad prestanda jämfört med föregående modeller. Men nu har Apple även lyckats prångla ut 4 timmar längre batteritid. Med U1-chippet kommer telefonen bli bättre på att veta var den befinner sig i relation till andra vilket kommer användas i AirDrop där vi nu kommer se var de vi vill skicka en fil till befinner sig.

3D-touch är borta och nu gäller så kallad Haptic Touch i stället. Håll inne i stället för att trycka hårt. Apple har enligt egen utsago jobbat hårt med att göra den mer energieffektiv vilket ger bättre batteritid men mer kraftfull hårdvara.

Kameror

iPhone 11 Pro inkluderar tre kameror, en vanlig på 12 mp f/1.8, vidvinkel på 12 mp f/2,4 och en kamera som zoomar två gånger, även den 12 mp och f/2.0. Standardkameran och zoomkameran har optisk stabilitet men inte vidvinkelkameran.

Nattläge kommer till iOS i och med iPhone 11-serien men också en frontkamera som klarar att spela in i 4K och även slow motion. Apple myntade begreppet Slofies, vi får se om det blir en grej.

 

Apple har börjat med något som kallas Deep Fusion. Deep Fusion innebär att kameran tar hela nio bilder innan du ens trycker på avtryckaren och kombinerar sedan ihop dessa bilder med både kort och långt skärpedjup för att få ännu bättre upplösning på bilderna du tar.

Priser och tillgänglighet

iPhone 11 Pro kan förbokas från och med 13 september och svenska priser blir 12 995 kronor respektive 14 295 kronor för iPhone 11 Pro Max 64 GB. Önskar du 256 GB utrymme landar priset på 14 895 kronor på Pro och 16 195 kronor för iPhone 11 Pro Max.

Se också artikel ”Här köper du iPhone 11 och iPhone 11 Pro billigast”.

Kan detta vara den bästa iPhone dom släppt? :joy::joy:

Så löjligt dåligt! Gäsp fest än så länge. De har knappast kommit med någonting nytt.

Kommer den att kosta 1,5 gånger nitsen? :joy::rofl:

Super Retina, undra vad Samsung tyckte om det namnet på skärmen de tillverkar :slightly_smiling_face:

1 gillning

Snark…

2 gillningar

Verkligen. Hade förväntat mig 120Hz på en Pro telefon. Alltså någonting riktigt sjukt. Att visa filmer på vad proffs filmat som dessutom knappast är handheld är ju bara löjligt. De gör bort sig imho.

Verkligen. Skiter i hur de tillverkar produkten, de kommer inte ens med någonting nytt. Jag har varit Apple fanboy i 10+ år, men det dalar fort nu…

En uppdatering för de som sysslar med sociala medier typ.
Och @pao ingen bryr sig att displayen är från Samsung eller vad Apple kallar den.

1 gillning

Okej, sorry
Men vad hände med ryktet om två vägs laddning är det med?

Slofie? Really… WTF.
En Pro version av iPhone med en bättre kamera som har sämre funktioner än t.ex. Mate 20 Pro. En video reklam där de till och med visar en kille springa runt med gimbal.

Förväntade mig att de skulle vara ledande åtminstonde efter förra årets tråkiga update. De har gjort saker lite bättre, men knappast någonting nytt.

Skämskudde på alltså.

Ja detta var väldigt mellanmjölk :worried: Xs:en lever definitivt kvar ett år till.

1 gillning

Haha ingenting sagt om det vad jag såg.
Ingenting om nya airpods.
Samma skit med lightning kabel.
Ingen One More Thing.

Nästan så att man börjar titta mot Samsung/Huawei de försöker iaf.

Nja, mycket gnäll nu. Jag håller med om att det är mer som en S-uppgradering. Men samtidigt flera saker som överraskar mig positivt. Tycker 4 och 5 timmars mer ytterligare batteritid är ett stort steg och kameran verkar bättre än vad jag hoppades på. Inget jättesteg, men en bra mobil blir bättre.

Hade alla jublat hade jag säkert skrivit att det bara är en fjuttig S-uppdatering…:sunglasses:

2 gillningar

En bra mobil blir ännu bättre. Det blir byte från min xs max.

1 gillning

4-5 timmars mer standby ?

Det har ju nyss kommit nya AirPods

Jag byter också upp mig från Max.

1 gillning

lol, med bättre batteri tid, men knappast någonting nytt + löjligt pris. De är bra (jag använder dom själv) men ingenting nytt + att de passar riktigt dåligt i mina öron. Ge mig/oss fler valmöjligheter.

Bättre processor,bättre skärm,bättre kameror,bättre batteri Vad mer behöver du? Du gnäller mycket men preciserar väldigt dåligt vad det är du vill ha.

2 gillningar