Samsung Galaxy Fold verkar ha fått en #recensionsgate

Från sajten:
Samsung Galaxy Fold verkar ha fått en #recensionsgate




Samsung har börjat dela ut recensionsexemplar till journalister världen runt och nu börjar flera av dessa journalister rapportera att deras skärmar redan har börjat gå sönder.

The Verge skriver att de har använt telefonen helt normalt och inte gjort något för att påverka livslängden och efter knappt två dagars användning så har skärmen gått sönder. CNBC fick också ett recensionsexemplar och efter ett dygn så började skärmen bete sig märkligt och skärmen började flimra.

Mark Gurman på Bloomberg tyckte att det såg ut som att det satt en skyddsplast på telefonens skärm och drog av det, men det borde han inte ha gjort för efter det så gick skärmen sönder. Marques Brownlee gjorde precis samma sak som Gurman då det inte framgår på kartongen eller i den medföljande instruktionsboken.

The phone comes with this protective layer/film. Samsung says you are not supposed to remove it. I removed it, not knowing you’re not supposed to (consumers won’t know either). It appeared removable in the left corner, so I took it off. I believe this contributed to the problem. pic.twitter.com/fU646D2zpY

— Mark Gurman (@markgurman) April 17, 2019

After one day of use… pic.twitter.com/VjDlJI45C9

— Steve Kovach (@stevekovach) April 17, 2019

PSA: There's a layer that appears to be a screen protector on the Galaxy Fold's display. It's NOT a screen protector. Do NOT remove it.

I got this far peeling it off before the display spazzed and blacked out. Started over with a replacement. pic.twitter.com/ZhEG2Bqulr

— Marques Brownlee (@MKBHD) April 17, 2019

Via The Verge

1 gillning

Detta är såå sjukt , jamena dom lär ju ha testat detta ?.. o sen släpps de iaf … wtf …

Tror ni apple har en på g … väldigt tyst ?..

Dom kommer med en vikbar iPad istället =) (hoppas jag)

De va ju de vi ville ja :joy:, bara den håller ihop … haha

1 gillning

De har ingen egen rnd

Öhh, jo

De har lägst rnd kostnad av alla de stora techbolagen

Apple är nummer 7 på denna lista, knappt slagna av Microsoft.

Det här är ju supermärkligt. Nog för att ett företag kan misslyckas med en produkt, men inte ska detta behöva hända efter alla tester både i labbmiljö och bland betrodda testpersoner.

Detta bekräftar bara mer att Esse aldrig kommer få ta i min.

(Min Samsung Fold menar jag)

Efter att läst senaste dygnets nyheter om det här ser det ut som Samsung stoppar huvudet i sanden och kommer köra på med lanseringen nästa vecka.
Det är ju både telefoner med skyddsfilm på och av som drabbats. På MKBHD enhet började skyddsfilmen släppa redan efter en dag…

Exakt, korskör den där mot företagens vinst så får du se en rolig trend

Finns många sätt att mäta detta på. Kör den mot hur många produkter de säljer så får vi ett annat svar. Men som du sa att de inte har någon rnd eller som du rättade det till lägst av alla stora bolag var väll lite väl generaliserande?

Då får vi istället se hur överprisat deras produkter är :stuck_out_tongue: De har ingen egen chiptillverkning. De är aldrig först på bollen bär det gäller tech öht. Så nej jag tror inte att Apple har en foldable på G, de väntar nog på att någon annan gör jobbet, som med fablets. Först när det var säkert hoppade Apple på tåget. Är det smart affärsbeslut? Helt klart, är det beundransvärt, absolut inte.

Jag gillar företag som tar lite risker. Titta på google och alla olika projekt de startar och oftast scrappar. Det är så innovation uppstår