Senaste Roborock finns nu att beställa

Från sajten:
https://teknikveckan.com/xiaomi/senaste-roborock-finns-nu-att-bestalla/




Xiaomis företag Roborock presenterade för ett tag sedan sin nya version av robotdammsugare Roborock T6. Den här versionen skulle klara av att ha kartor för två våningar, dock inte klättra i trappor, så vi får snällt bära den manuellt mellan våningarna.

Till skillnad från tidigare generationer så klarar den högre trösklar, är något tystare och har utbytbara damm och våtmoppsfilter.

Roborock T65 som den heter går nu att beställa på AliExpress och kostar US $883.99 vilket de växlar till 8,355.66 svenska kronor.

Det är rätt så mycket mer än vad förra generationen av Roborock kostar. Roborock S50 som den kallas kostar runt 4500kr från butiker runt om i Sverige.

”och har utbytbara damm och våtmoppsfilter.” har inte den förra versionen det?

Denna var jag sugen på sedan jag läste om den första gången, men nu när jag såg priset!
Så länge T6 inte kan klättra över 3cm höga trösklar och är knäpptyst är det inte värt 4000 extra (gentemot V2) för mig…

1 gillning

Jo…så lite oklart va de menar.

Givet köp.
Även om den kanske var lite dyr för den lilla skillnaden det är från föregående. Men, ska man ligga först så kostar det.

Som jag tolkar det så har den nya filter som byts mer regelbundet än v2

Här var den billigare än på ali.
https://www.cect-shop.com/en/xiaomi-roborock-t6-smart-vacuum-cleaner.html

Hörde om denna på poden. Är den så mycket bättre än Neato?

Tänkte först beställa därifrån men såg sen att den sidan inte hamnade högt på trovärdighet. Har du någon egen erfarenhet av sidan?

Jag har bara kommit i kontakt med neato genom vänner som har den så jag kan inte uttala mig. Vad jag däremot kan säga är att alla spaltmeter av forum och recensioner av robotdammsugare jag läst så går roborock ut som vinnare gång på gång

1 gillning

Ingen erfarenhet av den sidan nej. Fann länken i en grupp på ansiktsboken.

Neato och roborock får bra resultat i tester de varit med i, vad jag har läst har de dock inte ställts mot varandra.

1 gillning