SHL: SM-final 2019

Dags för SM-final 1:7.

Finns det ingen diskussion om Frölunda Indians och kulturell appropriering? Vad har de för relation till indianer egentligen mer än att någon skojfrisk göteborgare pratar om att götet är vilda västern?

1 gillning

En ganska jämn första period (1–0 till Frölunda).

1 gillning

2–2 snart fem minuter in i andra perioden.

1 gillning

Nåja, jag försökte.

Blir fler trådar i Sportbubblan framöver.

1 gillning

Kämpa!

1 gillning

hade jag varit intresserad av SHL så hade jag med spänning följt denna tråd.

Riktigt bra match och förvånades över att DIF stod upp så bra, tyvärr (för mig) så tog DIF ett för onödiga utvisningar. Tycker matchen kunnat sluta hur som helst. Bra drag på läktarna och ännu bättre på tisdag :wink:

1 gillning

För mig så tog hockeysäsongen slut när HV åkte ut… Lite skitsamma vilket lag som vinner nu. Men håller nog lite på Frölunda då det är kompisens lag och hon levt sig in i hockeyn mer och mer ju länge slutspelet gått. Så nu får jag följa en förhoppningsvis bra matchserie genom henne i med och motgångar.

Vi är ensamma ledare i Allsvenskan (i fotboll) nu i alla fall. :yellow_heart::heart::blue_heart:

Trist att matcherna krockade.

I dag är SM-finalen flyttad till Hovet.

Tydligen är det final i skolgympa (innebandy) i Globen. Undrar om de laddar upp med plinthopp, rundpingis och spökboll.

Hur som helst ser jag hockeyfinalen på plats i dag.

:yellow_heart::heart::blue_heart:

Dom hade tydligen inte räknat med o gå så här långt :wink:, eftersom dom inte bokade i tid :innocent:

Hörde precis ”Under hökens vingar, kom!” från Globen.

2 gillningar

Haha , tur de kan va lite glädje i den där bollen ibland oxå :wink:

Betydligt bättre drag på hovet! Så helt rätt… :sunglasses::champagne: Nu jävla ska vi ta dom! DIF DIF DIF

1 gillning

Bra tryck innan match iaf !!

1 gillning

Andra lag har Eilert Pilarm och Sven Ingvars. DIF har Coca Carola - grymt :sunglasses:

Snart e segern klar! :champagne:

A hände :neutral_face:

Vi har framför allt Thåström.

Va tyst de vart här dåå :joy::innocent:

1 gillning