SHL: SM-final 2019

Tyst!!!

Vi sörjer :slight_smile:
Grattis Frölunda, inget snacka om saken till slut. Sjukt effektiva och tunga att möta.

Tycker dock Djurgården med skadelistan gör en fantastisk säsong. Och publiken… Detta är alltså efter att DIF torskat sista matchen, säsongen är slut och det var en bra stund sedan slutsignalen gick (video)

2 gillningar

De e med sorg i hjärtat :heart:

Men Frölunda gör de sjukt bra!

Men nu lägger vi locket på! :joy:

1 gillning

Haha …

1 gillning

Som dom flesta lagen en riktigt stark hemmaklack :+1:t2::+1:t2:

1 gillning

Hej,
Jag gillar fotboll, nästan uteslutande fotboll. Tidigare hade jag ett brett sport och idrottsintresse. Sändes nått live, så tittade jag. Bara det inte var sport, där en domar-panel poängbedömde utförandet. Typ isdans och sånt. Annars svalde jag det mesta i sportväg. Då även ishockey.

Igår kollade jag på det som blev den sista finalmatchen i SHL - höll så klart en tumme för Frölunda. Det jag dock vill påpeka är hur uselt djurgårdspubliken uppförde sig? OM man stannar kvar, så applåderar man de vinnande laget, även om det är motståndarna. Fixar man inte det. Så går man därifrån.

3 gillningar

Instämmer helt! Riktigt dåligt…

Håller me dig , grymt dålig stil faktiskt :unamused::face_with_symbols_over_mouth:

1 gillning

Sånt e så trist… Många publiker levererar grymt bra tryck! men sportsligt är dom rena nötter…

Har blivit kallad könsord utav södertälje klacken när jag satt bredvid och inte var med i deras sång. Sånt gör att jag inte vill ta med mina barn.

1 gillning

Ja, alltså läktare, generellt, är ju ingen helt rumsren miljö. Och jag tycker så klart inte att djurgårdsklacken skall applådera ett felaktikgt domslut i Frölundas favör, eller en snygg dragning, utför av Ryan Lash eller nått. Det skall vara lite busvisslingar, och så, även om könsorden, som tyvärr är vanliga, inte skall förekomma.

Men när allting är klart, och man väljer att stanna. Då kan man väl vara lite gentleman?

2 gillningar

Exakt så, instämmer!

1 gillning

Fast samtidigt, detta är sista framträdandet för DIF inför hemmapubliken för säsongen. Publiken väljer att stötta laget i detta läge, hylla deras säsong och visa stolthet. Jag tycker inte dom gjorde fel. Att ställa sig och hylla motståndarna tror jag få lag skulle göra.

Med det sagt så tycker jag läktarkulturen lämnar en del att önska vad gäller hatramsor mm. Men att stöta sitt lag finns det aldrig ett dåligt tillfälle för tycker jag.

:yellow_heart::broken_heart::blue_heart:

1 gillning

Sorgen e med oss idag :heart::heart::heart: