Skaffa billigt abonnemang?

Hej alla,

Jag skaffade för det tag sedan ett ”billighets-abonnemang” till sonen. Valet föll på Vimla.

Nu funderar jag på att skaffa detsamma till mig själv. Utan att ha kollat igenom villkoren allt för mycket, vad skulle jag egentligen förlora på att gå från ett dyrt Telia-abonnemang till ett billigt Vimla-abonnemang?

Inser att täckningen inte är densamma eftersom Vimla är Telenor. Surfen är i stort sett densamma.

Vad är haken?

1 gillning

Om du har täckning där du bor o inte använder så mycket data ( som ja förstod de ) så kör !!

Du tappar möjlighet till tvillingkort, dela data inom familjen och kundtjänst du kan ringa till tex. Hade jag inte ett företagsabonnemang skulle jag absolut välja Vimla.

2 gillningar

Tack för denna fråga, och svar. Jag har också undrat vad “haken” är med denna typ av abonnemang.

Vissa erbjuder inte heller volte och wifisamtal

1 gillning

Halobop är Telias motsvarighet :slight_smile:

Själv är jag meganöjd med Hallon (Tre). Oavsett var du väljer får du gärna använda våra affiliatelänkar :slight_smile:

Ooohh. Den svider lite måste jag medge :wink:

Hallon gör det :slight_smile:

Wifisamtal kunde jag inte aktivera med Hallon…

Kan svara till mig själv här att valet föll på Fello till slut. Mest för att de ligger i Telias nät (och numera ägs av Telia också). Inväntar SIM-kort och byte under nästa vecka.

Har kört My Beat några månader - använder Telias nät.
Fungerar toppen allt ingår - och fungerar. Fantastisk kundtjänst - snabb både på telefon och e-post.
Betalar 75kr i månaden med e-faktura.
Mycket nöjd.

Kör Vimla. Inget att klaga på.