Skrivaren skriver ut någon annans utskrifter

Du önskade svar på var man hittar inställningar. Det tyder ju på att du vill in och försöka ändra/fixa något.
Om du vill veta vem du skulle kontakta hade det logiskt varit den enda frågan.
Svaret på den frågan är: Det är skrivaren som skriver ut något den inte ska - kontakta supporten för skrivaren. Dom kommer guida dig/henne rätt genom de inställningar som ska göras.

2 gillningar

Med största sannolikhet är hennes nätverk felkonfigurerat som tidigare nämnt, att hennes utrustning har blivit del av ett större.

Felet löses genom att hon kopplar en router mellan internet och sin utrustning,.

Marie: snälla, ge oss mer att gå på.-Sitter skrivaren fast med sladd till nätverket? Vilken modell? Samma vad gäller datorn, sladd/wifi? Vilken typ av bredband? Version av Windows? Vet du inte så fota av.

3 gillningar

Har pratat med henne idag och hon säger att hon tycker att det är jobbigt att behöva ringa supporten och eftersom det inte har kommit fler papper sedan förra veckan så vill hon inte gå vidare med ärendet.
Jag kan i alla fall kolla vad du eftersträvar efter men tyvärr inte förrän på måndag.
Enligt henne så finns det en liten “låda”, router antar jag - och hennes skrivare är trådlöst. Enda jag vet.
Dom pappren hon fick är från olika. Dels Danska banken/årsutdrag för ett konto samt dels ett personbevis från folkbokföringen.

Varför svarar du inte på dom frågor du fått i syfte att hjälpa till?

3 gillningar

Jag älskar den här tråden. Inte för att jag lär mig något, men den är otroligt underhållande ändå…

3 gillningar

Oh ja.

1 gillning

Nu när alla känslor lagt sig, hur gick det? :face_with_monocle:

Öppna inte Pandoras box :wink:

1 gillning

Ångrade mig att hjälpa till pga blev avrådd. :neutral_face:

Många skrivare idag har typ en “emailadress” som man kan skicka utskrifter till. Troligen skickar någon till fel adress. Det är en inställning i skrivaren, typ kunna skriva ut från Internet eller liknande.
Be henne slå av skrivaren så länge, och bara ha den påslagen när hon själv ska skriva ut.
Skrivartillverkaren/säljaren bör kunna svara på hur man slår av denna finess.
(tråkigt att det ska bli påhopp på personer istället för att försöka hjälpa. Retar du dej på inlägg, läs/svara inte då! Alla är vi olika med olika förutsättningar)

3 gillningar

Tack för svaret! Då finns det kanske en förklaring till denna företeelse…
Vad gäller andra saker så börjar man bli hårdhudad men tack för ditt råd. :slight_smile:

Skulle mer tippa på att det är wifi/bluetooth/airprint som är påslaget och någon valt fel där.
Men börja inte mecka om du inte har koll på det.
Ring HPs support.

2 gillningar