Slut på ström i mobilen? Hyr powerbank på stan

Från sajten:
image

Med målet att bli “Voi för powerbanks” vill Brick lösa problemet med soppatorsk i mobilen ute på stan.

Brick-bankerna är utspridda över hela huvudstaden så det skall förhoppningsvis inte vara så svårt att hitta en när du behöver en. Idag finns de på Starbucks, Cafe Opera, Nordic Choice-hotell, Söderhallarna, Hornhuset, WeWork Universitet och på ett ställe i Uppsala samt närmare 50 platser till. Vidare vill man femdubbla antalet inom en månad och då över hela landet.

En smula framförhållning kan vara bra att ha för det säger sig själv att det är svårt att lokalisera en om din telefon är helt död. Du kan lämna tillbaka laddaren i vilken station som helst. Laddarna själva levererar ström med max 12W in i telefon och passar inte heller för att hålla igång din dator.

Att Voi har blivit ett begrepp för att hyra saker enkelt via en app på stan är nog ingen gladare för än Voi själva. Glada är nog också de som tillhandahåller plats för dem då de slipper alla frågor om var kunderna kan ladda sin telefon.

Priset landar på 4 kr för 30 minuter eller max 32 kr per dygn. Ladda ner appen för Android eller iOS.

Har du någonsin blivit stående utan ström på mobilen vid avsolut fel tillfälle?

Svaret är på frågan är ja. Sedan XS dock bara två kritiska tillfällen. Ett av dem var i London och där hade de en sådan där tjänst. Och det riktigt fiffiga var att de hade det på den pub jag satt på. Vet att det var lite knöligt att registrera sig, Kanske för att jag var svensk och de UK-baserade? Det hjälpte mig dock ur situationen. Laddstationen ser ut att vara samma, men jag tror varumärket vara annat.

Då jag haft anledning att både prova och fungera på funktionen kan jag säga att i London var de inte jättevanligt förekommande. Då faller lite av finessen med dem.

På grönan hade Telia ett skåp vi kunde låsa in mobilen i - men det kändes ju lite naket. Flera sådana skåp har jag dessutom sett trasiga för det mesta.

Svar ja!
Har åkt till Prag i princip varje vår de senaste 10+ åren, en av gångerna kom jag bort från mina kära vänner och hade inte hundra koll på var fan vi bodde…! Nytt ställe för det året. :slight_smile:
Mobilen dog och jag hittade ju såklart inte hem, så fick sova på en trapp mitt i Prag en liten stund, på morgonen fick jag försöka låna en telefon av någon på gatan när man var sådär lagom fräsch! :stuck_out_tongue:
När jag väl fick lånat en telefon och ringt en av polarna så tryckte han bort mig, han tänkte vad fan är det för konstigt nummer… Men jag hittade hem till slut, så det slutade väl! :stuck_out_tongue:

Låter som du alltid skulle behöva bära en liten smidig pb :joy:, man vet ju aldrig vad som händer :innocent: - denna har jag alltid med mig https://www.dustinhome.se/product/5011128201/powerstation-pd

Liten , lätt , smidig - och pd !!

Förlåt, men lätt rätt kul… En liten powerbank! Köp ba!

Haha! Jo det skulle kanske vart en idé!
Har några powerbanks liggande, men är fantastiskt dålig på att ha med dom!
Skall se till att packa ner en till nästa resa! :stuck_out_tongue:

Ja va fan, såhär i efterhand kan man ju garva åt det, men när man irrade runt där i natten var det väl sådär spännande! :stuck_out_tongue:
Men det är väl en erfarenhet det också antar jag!

1 gillning

Ja alltså förstår din känsla, jag hade förmodligen varit rätt skitnödig… :rofl: Tur de gick bra! Men till nästa gång, powerbank! Alltid!

1 gillning

Gör de hahaha :relaxed::+1:t2: