Snabbare och större standard-iPad i höst

Från sajten:
Snabbare och större standard-iPad i höst | Teknikveckan


image

Hemknappen försvinner inte i nya iPad av standardmodell. Däremot blir den större med sina 10.2 tum (jämfört med 9,7 tum förut). Den får även smart connect för att koppla in tangentbord och andra tillbehör.

A10 Fusion Chip vilket gör att den har samma processor som iPhone 7.

Nya iPad kommer finnas i de vanliga färgerna för ett pris på 4295 kronor och 5795 kronor för mobila varianten.

Tycker det är lite tråkigt att 329$ blir 4295kr, men känns ändå som en riktigt bra platta åt barnen. Behöver uppdatera vår gamla iPad Air som inte funkar till alla spel. Men den har varit en riktig trotjänare och funkar väldigt bra ännu förutom vissa krävande spel då. Ok batteritid också. Så håller den nya lika bra så är det fantastiskt prisvärt.
Har flera kollegor som har androidplattor som börjat bli trötta efter något år, o vissa så snart som efter något halvår. Men då kanske de har lagt 2-3000kr på en platta.

Denna blir det till sambon för att byta ut hennes mög-lenovo

Dotterns iPad Mini 2 börjar bli lite sliten så hon får ta min Mini 4 så köper jag en ny

Den kommer säkert gå att köpa på Netonnet och dom andra för 3995:-

Om jag hörde rätt så kommer den större skärmen inte innebära att de yttre måtten blir större, alltså något smalare kanter. Stämmer det?

Kör denna iPadOS?

Vet inget om måtten, men gällande iPadOS så kommer den köra det. Hittade en lista över nuvarande kompatibla modeller:

iPad Pro Models

  • iPad Pro 2.9-inch
  • iPad Pro 11-inch
  • iPad Pro 10.5-inch
  • iPad Pro 9.7-inch

iPad Models

  • iPad (6th generation)
  • iPad (5th generation)

iPad Mini Models

  • iPad mini (5th generation)
  • iPad mini 4

iPad Air Models

  • iPad Air (3rd generation)
  • iPad Air 2
1 gillning

Jag upplevde kanterna som lika stora som vanligt.

Okej tack, ja så tycker jag det ser ut på bilderna också.

Har för mig att höjd och bredd är identisk med nuvarande air. Nya iPad är dock något tyngre och “tjockare”