Snabbladda iPhone, vad gäller?

iPhone har ju numera snabbladdning. Men är det upp till 50% laddat eller är det upp till 50% laddning? Om en iPhone har 7% stannar snabbladdningen vid 50 eller 57%?

Jag trodde 50% men nätet är fullt av artiklar där det står ungefär så här: ”De nya Iphone-modellerna har vid sidan om den trådlösa laddningen även stöd för snabbladdning via sladd, vilket i optimala fall betyder upp till 50 procent laddning på bara 30 minuter. Iphone XS, XS Max och XR har (precis som Ipad Pro) stöd för snabbladdning upp till 29 watt (14,5 volt vid två ampere).” Inte helt glasklart skrivet.

Kan säga så här, fort går det :rofl::sunglasses::man_dancing:

:heart::innocent:

1 gillning

Jag kör med 18watt, 30watt och 60watt adapters… och de går sjukt fort att ladda med dom… men jag förstår din tanke, jag förstår inte alls hur dom menar… :rofl:

Då måste det ju vara fel på … dem…:smiley::+1:

Japp, helt klart… Hade varit lättare om dom bara sa… ”nu kan du ladda blixtsnabbt” :man_dancing:

Tror inte att snabbladdningen stannar vid någon speciell %. Texten känns minst sagt förvirrad :thinking:

Snabbladdning när det gäller iPhone är 18w sen spelar det ingen roll om laddaren klarar av mer.

Grekiska för mig… :man_shrugging:t2::rofl:

Jag har fått uppfattningen att Apple lagt in en spärr vid 50%. Men 50% av vadå…?

Frågan är ju om du får ut 18W ur hängmattan? :joy::joy: Eller är det ett par18W lysrör vi kan skönja? :joy::joy:

1 gillning

Känns mer som 50watts :rofl::rofl::rofl:

Snabbladdning bör fungera upp till 80%.

Att man nämner 50% är för att det är snyggt att kunna nämna att något tar 30 min.

1 gillning

Aaa, det där makes sense. Det skulle förklara en del.

Haha, nä inga lysrör. Däremot är Centralamerika tapetserat med lågenergilampor. Generation 1. Det är starkt och mycket kallt ljus. Jättemysigt att sitta på en veranda på kvällen och 5 starka blåvita lampor är igång. Man tror man sitter på ett slakteri…:sunglasses:

Jag tänkte mer på de 2 lysrören som låg i hängmattan. :joy::joy:

1 gillning

Haha…:rofl:

1 gillning

Tycker det är gulligt att iphone nyligen fått supercharge…

:smiling_imp:

1 gillning

Det säger jag med full kärlek…

:sunglasses::+1::heart: