Snart kan du spela in två videos samtidigt med P30 Pro

Från sajten:
https://teknikveckan.com/android/snart-kan-du-spela-in-tva-videos-samtidigt-med-p30-pro/

När Huawei visade upp sitt flaggskepp P30 Pro så visades en funktion upp där man kan spela in två videos samtidigt och nu har funktionen börjat rullas ut i Kina.

För att kunna spela in två klipp samtidigt så krävs även två linser och Huawei använder sig av vidvikel- och zoomlinsen för att skapa två klipp. Hur bra det i praktiken kommer att fungera får vi återkomma om när funktionen lanseras i Sverige men som ni kan se i videon ovan går det nog att få till en hel del roliga klipp med detta.

Uppdateringen rullas ut i omgångar men borde nå den stora massan inom ett par dagar och det är version 9.1.0.153 ni ska hålla utkik efter.

Via Feber, källa XDA

Börjar bli grymt sugen på en Huawei måste jag säga, men när ska dom få ordning på sin mjukvara? Orkar inte ta det steget tillbaka efter att ha haft en Pixel.

Undrar om Google kan överraska i höst med Pixel 4 eller om Huawei kommer att vara kamerakungen när vi summerar året, jag tror Huawei kommer ta den titeln.

Bara installera Nova Launcher tänker jag :slight_smile:

Ja men är det verkligen så? Kör faktiskt Nova även på min Pixel :slight_smile:

Tycker mjukvara är mer än hemskärmen. Det handlar om helheten, dubbla appar, fördröjning vid uppdatering till nya Android-versioner mm. Iofs är ju prestandan inte längre ett problem eftersom P30 verkar flyga fram.

Ja prestandan är det verkligen inget fel på, kör P30 Pro som daily driver nu och det finns helt klart brister i mjukvaran men kameran väger verkligen upp för allt sådant. Helt sinnesjukt bra kamera som dom har packat in i denna lur.

Ja, och zoomen känner jag spontant är riktigt efterlängtad. Många skriver att man aldrig zoomar men det är ju för att zoomen historiskt sett varit digital.

Är det poleringen i mjukvaran, rörigheten eller vad är det som du som iOS-användare tycker är bristen?

Dels poleringen, det är inte riktigt lika finslipat som iOS och sen har jag upplevt att många appar tar tid på sig att starta och ibland även kraschar, vet inte om det beror på apputvecklaren eller EMUI 9 faktiskt.

Den inbyggda fingeravtrycksläsaren är rent av bedrövlig och funkar varannan gång ungefär, ansiktsupplåsningen har ju inga sensorer utan bara en kamera så har du solglasögon på dig så går det inte att låsa upp. Så det känns trist att behöva börja knappa in lösenordskoder stup i kvarten igen när man vill låsa upp telefonen. Svepgesterna tycker jag inte är lika bra integrerade som i iOS där det är mer förlåtande vart på skärmen man sveper, händer titt som tätt att jag får svepa om på P30 för att den inte reagerade på mitt finger.

1 gillning

Men varför skulle man vilja spela in 2 videos samtidigt? Låter ju sjukt rörigt…

3 gillningar