Snart kommer BankID och iOS 13 vara bästa vänner

Från sajten:
Snart kommer BankID och iOS 13 vara bästa vänner | Teknikveckan


image

Det värsta med att älska att testa nya betor av Apples operativsystem iOS är att BankID ofta inte fungerar vilket ställer till en hel del.

Det är självklart inget konstigt då BankID vill lansera en stabil, säker och funktionell version av appen till iOS 13. Men en av våra underbara läsare har varit i kontakt med BankID och fått svar på när en iOS 13-kompatibel app kan tänkas komma. I sitt svar meddelar de att förhoppningarna är att kunna lansera en kompatibel app i början av juli.

Så alla ni som har avstått från att uppdatera på grund av detta kan snart trycka på uppdatera-knappen med gott samvete.

Tack till westelu77!

4 gillningar

Jaaaaaaaa

2 gillningar

BankID-utvecklarna är gravt sega. Tog ju flera år för dem fixa fingerprint för Android

Vill minnas att tidiga fingeravtrycksläsare på Androidtelefoner inte var tillräckligt säkra.

Jodå. Det var de. Men det fanns inget inbyggt stöd i OS för det. Varje tillverkare hade eget API. men det tog lång tid även efter google fixade generellt API

Ja, då behöver jag sedan bara bekräftelse på att Swish funkar. :smile: Och Swedbank-appen kanske… Sedan är jag nog rätt säkrad med dessa “svensk-nischade” appar. Större brukar ju ändå ha lite press på sig att fungera.

1 gillning

Den enda appen jag märker som inte vill alls är Kivra, den släcker bara ner direkt.

Håller på att tanka in iPadOS nu. Vågar mig inte på iPhonen än.

Någon som testat Telia Play på tvOS-betan?

Kivra går bra att använda via webben så den appen kan man klara sig utan.

1 gillning

Japp!

Drog in betan nu. Lite buggar finns helt klart men inget som stör. Norska Bank-ID fungerar i alla fall. Behåller betan tills vidare. :grin:

1 gillning

Såg precis en karavan av Applebubblan-användare på väg mot Norge för att söka medborgarskap.

3 gillningar

Räcker med att du fixar norskt personnummer och norskt mobilabonnemang.

Räknas det om man är Telenorkund i Sverige? :wink:

Swish oh Swedbank har fungerat utmärkt I de två första betorna iallafall för min del. Sen kan det givetvis komma att ändras.

Men att BankID hoppar igång vore trevligt. För nuvarande så har man får använda BankID från jobbluren så snart man hade något bankärende.

Fast Swish fungerar väl bara delvis utan BankID?

Nordea fungerar för mig med FaceID och Apple Pay är viktigare än Swish.

1 gillning

Huvesaken e ju o kunna ta emot swish :relaxed::joy:

1 gillning

Det kan man utan att ens ha appen. Det blir bara en trevlig överraskning när man ser saldot på bankkontot.

2 gillningar

Japp :relaxed:

1 gillning

Swisha kostar ju ändå bara en jävla massa pengar, mycket skönare att kunna säga ”nej jag har inte swish” :wink::joy:

1 gillning