Sonos Beam-ljudproblem

Hej,

Vet inte riktigt var jag ska lägga denna fråga…

Installerade en Beam igår, via optisk då jag har en äldre tv. Synkade dosan och det funkar att höja/sänka. Däremot kan jag inte sänka volymen till mute. När det står noll på tv.n kommer det fortfarande ljud och vill jag ha helt tyst måste jag göra det via appen.

Nåt som är fel i min inställning eller ska det vara så?

Min går också via optisk kabel men jag kan sänka volymen helt via min Apple TV-kontroll.

Har du en Apple TV 4/4k? Jag har tre och den kan man inte sänka på alls. Får köpa en ny…

Yes, jag har en ATV4.
Men går det inte att sänka ljudet ytterligare med kontrollen trots att ljudnivån står på 0 på tvn?

Nej det blir inte helt tyst av någon anledning. Ska göra om anslutningen till helgen och se om det blir bättre då. Visserligen tänkt att köpa ny atv så inget jätteproblem. Mest irriterande:)

Ibland känner mig sig som en total nybörjare, nu är ett av dom tillfällen.

Har en Beam och Apple TV 4k. Beam är kopplad med optisk till tv. Hur styr jag ljudet med Siri remote? Läser alla guider men Beam känner inte av Siri remote när jag ska konfigurera…

Tack!

Hej,

Skaffat en atv4 nu men lyckas inte få Beam att registrera fjärren när jag följer instruktionerna i appen. Är det nåt speciellt man ska göra?

Du kan nog inte styra den med fjärren om du kopplar den optiskt men väl teven som i sin tur borde kontrollera den optiska utgången.