Sonos blir med Atmos med nya soundbaren Arc - ersätter Playbar & Playbase

Lyssnade på senaste podden nyss.
Så hur gör vanliga dödliga med en tv äldre än 2020 och en Apple TV? :sweat_smile:
Det får bli Netflix genom tvn antar jag, har PS4 Pro Atmos?
HBO Nordic behövs väl inte nämnas i sammanhanget ens.
Amazon Prime?
Tänker jag frågar snabbt om du sitter på svaren så slipper jag googla.
Tänkte ju köpa denna i födelsedagspresent till mig själv så är nyfiken på vilka hinder jag åker på. :grin:

Bra fråga!!

1 gillning

Vill du ha atmos är det via teven eller PS4/Xbox One :slight_smile:

Amazon Prime har inte Atmos på någon enhet hos mig.

1 gillning

Teven måste dock ha stöd för Dolby Digital Plus. Vilken teve har du så kan jag kolla.

Försökte gräva lite själv i det men var fasiken svårt att ta reda på det :sweat_smile:

bild

Tvn har ju några år på nacken men skulle det funka?

Sen går det väl inte ha Arc som passthrough att jag kör ps4an in i den och den in i tvn?
Och min tv är alldeles för gammal för e-arc som du nämnde.
Jag börjar känna lite att mitt jagande efter Atmos kanske är bortkastat :joy:
Jag har inte ens hört hur det låter om jag ska vara ärlig och tänkte väl mest framtidssäkra mig. :sweat_smile:
Men klart Netflix är ju den mest använda streamingtjänsten men Jag sitter på 220+ filmer i iTunes med, som jag vet att en del har Atmos.
Men hjälps ju inte med sonos ändå. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Aja jag ska fundera lite till innan jag slår till.
Håll utkik ”i mitt senaste köp”-tråden i juli om jag tar arc eller nöjer med beam.
Tack för hjälpen iaf.

Japp!

1 gillning

Arc har inte passthrough nej !

1 gillning

Nu när jag beställt en Arc blir jag tokig av att inte hitta en enda ny nyhet sen ni posta denna artikeln :sweat_smile:
Får ingen nåt test-exemplar ett par veckor innan och kan släppa recensioner?! :grin:
Hands-on, previews bara nåt!

1 gillning

download

4 gillningar

You teaser you :wink:

Det kan vara så att det kommer nått gött framöver och att det är något litet embargo som gör att vi måste vara tysta ett litet tag till.

2 gillningar

Dessa embargon… :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ska bita ihop.

2 gillningar

Nu börjar det röra sig :grin:
(Inte min, en på reddit)

2 gillningar

Härligt… Sonos, det är grejer det :+1:

4 gillningar

:joy:

1 gillning

:heart_eyes:

Sonos Arc är släppt i det vil­da och vi kör en rejäl genomgång om hur den låter och hur Atmos funger­ar.

Sonos Arc är ett fullfjä­drat sur­round-sys­tem i sig självt, men det går att anslu­ta bakhög­ta­lare och sub­wof­fer till den. Gör vi det blir vi lite extra lyck­li­ga!

Vi går ock­så igenom hur du skall få igång Dol­by Atmos vilket inte alltid är helt lätt.

Annons: Köp Sonos Arc med pris­garan­ti via Hifi Klubben.

6 gillningar

Och vill ni se Attefors tolkning har ni den här:

4 gillningar

skräp

Mitt Bose system har också trådlösa bakhögtalare…inte köpte dem ännu…men kanske ska göra det.