Spela dina Steam-spel från nästan vilken enhet som helst

Från sajten:
image

Genom Nvidias GeForce Now kan du strömma dina spel från Steam och andra tjänster till en rad enheter inkluderat både PC, Mac och mobiler.

Efter 7 år i Beta har GeForce Now hittat ut på marknaden för alla. Tjänsten påminner om Stadia och Microsofts kommande xCloud där du håller i kontrollen men beräkningskraften sker i serverhallar som sedan skickar bilden till din dator eller mobil.

Skillnaden är att GeForce Now gör det direkt från ditt Steam-bibliotek eller för den delen Epic Store eller någon annan digital spelbutik. På så sätt kan du kombinera lokalt lagrade spel på egen dator med att strömma dem när du är på resande fot eller sitter med en enhet som inte själv klarar av att köra dem så som en Mac eller Android-telefon. Givetvis går det att använda Nvidia Shield också.

GeForce Now finns som en gratistjänst som låter oss spela en timme och det kan vara köer, samt en som i dagsläget kostar 5 dollar per månad. Då får vi spela i sex timmar och inga köer. Vidare får vi fräsiga funktioner från Nvidias RTX-kort så som ray tracing (mer naturliga ljuskällor).

Priset på 5 dollar per månad är dessutom introduktionspriset och det kommer kosta mer i framtiden.

Pepp?

Körde betan när de kom, men då kunde jag inte skriv å ä ö osv, så tröttnade.
Provade precis och nu flyter de riktigt bra. 120 fps hela tiden typ på world of Warcraft

De här streamingtjänsterna oavsett vilken som används gör det onekligen lättare att bara behöva köpa spel till en plattform :slight_smile:

Testade igår med några Steam tittar jag har…
…Framtiden är här, heeeeeelt amazballs.

MEN det var lite förvirrande för det är inte helt uppenbart hur det funkar. Efter man loggat in på Geforce Now får man “installera” spelet. Då står det C:\ etcetcetc… Man väljer installera så vipps är det klart.

GeforceNow sa jag satt på en dålig länk och latency var att vänta…märkte inget av det.

Använt betan i några år nu och varit nöjd med tjänsten. Enda tråkiga är att vissa spel inte är tillgängliga längre😕

Fler och fler spel tillverkare drar sig ur geforcenow. Detta bevisar bara ännu mer att spel du köpt på online plattformar egentligen inte är dina.

Vad kommer härnest?. Blocka så man bara kan spela på vissa datorer och stängaut tex dell?.

Man blir bara så jäkla less.

Var det inte att GeForce Now bara hade licens för vissa under beta-perioden och att det nu måste förhandlas om?

Ja det är så det sägs.

Men ligger väl mer sanning i att de kanske har egna cloudgaming initiativ?.

Wow försvann, och de är lika med jag inte kommer använda tjänsten mer. Var enda skälet till o skaffa de :stuck_out_tongue:

Plus det suger att de inte funkar på IOS

World of Warcraft?

Ja precis.

Respekt.

Spelat de endel du med? :heart_eyes:

Jag hinner aldrig spela, men när jag gör, då blir det 5-10 minuter wow helt klart!

1 gillning

En sak som skulle ge Geforce Now rejäl “edge” vore om man kunde pausa spelet. Eftersom man kan likställa GeForceNow med en RDP session…så vore det smutt om man kunde behålla sessionen i säg 12 timmar…det skulle jag lätt betala extra för.

EDIT: Jag menar då att det är lätt att 5minuter spela 5ggr om dagen :slight_smile:

Faktiskt!

nu försvann 2k spelen också. … Jag förstår inte vad som är problemet. utvecklarna förlorar Inte pengar på det då man köpt spelet sedan tidigare.

Detta är bara en ren girighet från dem.

Någon jurist som hittar jobb till sig själv kanske :slight_smile:

ännu ett praktexempel på att tekniken ligger före den tekniska kunskapen på marknadsavdelningar hos företag.

Har någon här testat Geforce Now from en iOS-enhet?

Dela gärna med er av era erfarenheter :slight_smile: