Spotify jagar återigen familjefuskare

Tycker att de kan lära sig av Telenor.

3 gillningar

Exakt så skall det fungera!:+1:t3:

Så stjärn- eller regnbågsfamiljer med två mammor och två pappor på olika adresser är inte heller en familj enligt Spotify? Känns rätt att bojkotta den där tjänsten.

1 gillning

Gissar att respektive förälder har ett eget konto. Gör så du. Använder inte Spotify ändå så mig påverkar det inte. Men jag förstår deras ståndpunkt. Finns många snyltare i världen så rätt att sätta åt dom.

Vet inte om jag håller med att det är rätt att sätta åt personer som av en eller annan anledning inte har råd att betala för en tjänst som kostar en dryg hundring i månaden. Men det är en annan diskussion.

Har man inte råd med 100:- är det något fundamentalt fel på ens ekonomi.

Säg det till pensionärerna som tigger utanför mataffären för att pensionen inte räcker till.

2 gillningar

Oj oj… Välkommen till verkligenheten. Det finns ganska många som inte har råd med Spotify eller liknande… Jag ser det bland annat i min närhet.

5 gillningar

Så pensionärer är den grupp som Spotify är ute efter menar du. Jäkla trams från eran sida. Drar till ytterligheter.

Ja och det kommer alltid finnas enskilda individer som inte har råd med Spotify. Men Spotify är ingen rättighet så det rättfärdigar inte fusk.

Ok hederliga Jocke!

Nej jag är inte oskyldig men det var inte vad detta handlade om. Utan om Spotify gör rätt eller inte.

Jag håller mef

Försökte se över det här för att eventuellt lägga till de nya i min moderna familj, spotify vill att jag uppdaterar min adress, men den existerar inte enligt deras hemsida och tycker jag ska välja någon närliggande adress. Tror det är dags att ge Apple pengar igen istället…

2 gillningar

Spotify skröt nyss om 108 miljoner betalande kunder så känns lite grisigt att jaga på ett sådant vis.
Men Spotify verkar aldrig sluta krisa, det borde väl rulla in bra med pengar nu?

Jag betalar privatkopieringsavgift, alltså är min familj väldigt stor!

Det gör det säker men expansions kostnaden är högre.

Är det inte bättre, för ökade intäkter, att Spotify slopar gratisvarianten istället för att jaga de som faktiskt betalar i någon form?
Eller får de kanske in så mycket på reklamen att det är värt att inte tappa gratiskunderna.

Läste någonstans att det där var ett större problem än nedladdning av musik. Så lätt idag att lyssna på musik utan att betala för sig. Helt lagligt också!

Hm…vi måste nog prata lite mer om definitionen av ordet straff här tror jag.