Spotify, Ljudniuvå, iPhone XS

Okay, för en tid sen bytte jag jobb och fick en XS. Sedan dess blir jag galen på spotify.

TL;DR Ljudnivån i spotify känns på tok för låg, medan (exempelvis) coach-rösten i Runkeeper och navigatorrösterna i Google Maps och (Apple) Maps skriker hjärnan ur mig.

“Volymnivå” i spotify är satt till “Normal”. Jag har även prövat “högljudd” utan någon direkt förändring.

Jag har testat med Bose QC35 (Både via Blåtand och via Lightningadapter), Bose Soundsport Pulse, Koss Porta Pro via lightningadapter och fenomenet kvarstår. Jag kan tyvärr inte jämföra med min “gamla” 7Plus eftersom den så att säga stannade på förra jobbet.

Hade samma problem men min iPhone X då ja hade satt på mycket högt , ljudet blev ”bättre ” men lägre … satte ner på normal o så blev de ”högre” igen … e du inloggad på fler ställen ? Kan de ha nå o göra me de ?.

Nej, jag har ett familjekonto, och denna användare är bara på min mobil.

:man_shrugging:t2: Ok o eftersom du har ny lur så e ju allt ny installerat … kan ljudnivån i inställningar vara nerställd

Nej. (Och återigen, andra appar skriker skallen av mig när jag vriuder upp volymen för att höra spotify)

Då är de apple:s fel helt enkelt lagt in ännu en begränsning !! :wink:

Vad kör du för kvalité i Spotify?

“Mycket hög” (som alltid)

Riktigt märkligt, jag har en iPhone XR och kan inte ha på maxvolym med Spotify då får jag ont i öronen.

Ja, och jag får besvärande låg nivå… Lite som en ljummen dusch :stuck_out_tongue:

Medan alla andra appar gör fysiskt ont med QC35 eller Porta Pro-lurarna med den inställningen. Soundsport har inte riktigt det pulvret från början :slight_smile:

Prova först en bekants iPhone och om det är olika så återställer du luren!

Hjärtligt välkommen till forumet!

Återställt luren, utan skillnad. Problemet uppstår inte när jag parar lurarna med annan persons enhet.

Jag har även testat att radera appdata för spotify, och jag har även prövat att radera appen och installera om den.

Ljudnormaliseringen hade väl med detta att göra? Är den aktiv?

Den påverkar lite. Men inte nog.

Gud vad konstigt, verkar vara det som är boven om vi ser till Google, hmm…

Ja alltså, youtube, netflix, HBO alla har “rimliga nivåer”…

Läste någonstans att vissa versioner kunde bugga och det hjälpte att ladda hem en gammal, nu är de tju inte så lätt på iOS dock, kanske helt enkelt får vänta på en uppdatering?

Jo. Men då tycker jag att man “borde hört nåt om att flera…”

Alltså… Ni kommer troligen inte att tro på detta, men;

Det är löst nu.

Så, jag studsar fram på löpbandet lyssnandes på en motiverande spellista. Runkeeper coach skriker örat ur mig medan musiken är besvärande låg.

Sen får jag ett SMS, jo, faktiskt, ett SMS… det händer nån då och då… Det anländer samtidigt som runkeeper pratar. Jag hör hur volymen sänks på denna voiceover medan notifikationen för SMS körs.

Några sek senare så återgår ju nivåerna till det normala… och då händer det… ljudnivån för spotify “följer med upp”.

Då börjar jag fundera, och det slår mig att spotify inte har “sänkt” volymen vid notifieringar hela tiden som detta pågått, men jag har inte reflekterat över det.

Men, som ett experiment skickade jag mig själv ett SMS från min andra telefon, och då sänkte spotify sin volym, och då upplevde jag att jodå, det var den volymen som tidsigare varit maximal. Men nu så kom den tillbaka.

Jag tänker inte ens spekulera i hur tusan detta hänger ihop. För jag trodde att denna notifikationssänkning var global.

1 gillning

Skönt de löst sig!