Star Wars: The Rise of Skywalker får lågt betyg från film kritikerna

Från sajten:
https://teknikveckan.com/star-wars-the-rise-of-skywalker-far-lagt-betyg-fran-film-kritikerna/


image

Dagen är kommen! Den sista filmen i en nio delar lång trilogi är äntligen på bioduken. Det har i 42 år ”pumpats” ut pengar från filmundret Star Wars i form av, tv-spel, tv-serier, leksaker, event och inte minst från filmerna.

Filmerna som är gjorda på senare tid har blivit allt mer kritiserade, detta i samband med att Disney 2012 köpte Lucasfilm och Star Wars som ingick i affären. Kritiken i de nya filmerna grundar sig bland annat i att filmerna är snabbt gjorda till att de saknar upptäckarmagin som gjorde filmerna charmiga.

The Rise of Skywalker är heller inget undantag. Under tisdagskvällen och onsdagen så har recensioner från kritiker trillat in, den ena mer kritisk än den andra. Samtidigt så menar majoriteten av Star Wars fansen att filmerna var bättre under original filmerna (episod 4-6) som håller hög klass och en lekfullhet filmerna i genom.

Vad är problemet i den nya filmen? Problemet med den nya filmen är att den inte innehåller några överraskningar för de inbitna Star Wars fansen, men också väldigt lite originella idéer.

Det finns bara tre Star Wars-filmer och Han sköt först.

jag såg den igår och tyckte den var skitbra.

3 gillningar

Skönt att höra! Jag ska se den på söndag :smiley:

Jag ska se den på lördag. Försöker att inte ha för höga förväntningar, men det är en aning svårt.

Du menar det “fanns” bara 3 filmer
Klart att Han sköt först :slightly_smiling_face:

Vad tyckte du?

Skall gå och se idag. Har väldigt låga förväntningar. Förra filmen “The Last Jedi” var ju riktigt dålig. :sunglasses:

1 gillning

Den var inte mycket att hänga i granen. Som en medelmåttig actionrulle i tråkiga miljöer. :crazy_face:

Du har fel… Den var skitbra!

Meh......

Blir ju nyfiken. Vad tyckte du var så bra? Magin från Star Wars är ju borta och miljöerna var ju ganska tråkiga för en så påkostad film.

Jag tycker miljöerna var helt vad jag förväntar mig. tycker de bandihop 8filmer väldigt bra. Några plot twist som man inte hade förväntat sig… vill inte skriva förmycket utan att spoila om någon inte sett

1 gillning