Stor kund får betala mer hos Dustin

Upptäckte idag att om jag som företagskund beställer en Netgear Nighthawk M1 Mobile Router från Dustin så får jag betala 3874.- inklusive moms. Om jag köper samma produkt som privatkund så kostar den 3490.- inklusive moms.
Intressant prissättningspolicy.

1 Like

Du frågade inte varför? :slight_smile:

Dustin Home och Dustin Företag drivs som två olika företag med olika inköpare. Generellt sett har Dustin Home lägre marginaler på produkter riktade mot konsumenter och Dustin Företag en lägre marginal på produkter som är riktade mot företag.

1 Like

Sen är det alltid företagspaket (dyrare) när man handlar som företag. Så som företag har jag inte handlat hos Dustin sen jag upptäckte prisskillnaden för flera år sedan. I och med att man kan växla mellan företagen med en knapptryckning så borde ju priset vara det samma även om det är olika företag.

Likadant med telefon.abb. Jag kör abb för privatperson och men drar det på firman

Vad skiljer mer än priset företag vs privatkund? Support, frakt, bytesservice? Känner ofta att företagsköp är litet dyrare över lag men ger bättre support. Undantaget är mobilabb där man tar hutlösa överpriset för företagskunder utan att leverera mervärde.

För det dyrare priset får du ingen ångerrätt, ingen rätt till garanti osv. Konsumenträtten gäller inte företag.

Hur stor kund måste man vara? Över två meter och +100KG? :blush:

Snålt

Smart