Stora elsparkcykeltråden

Gick rykten om att de ströp hastigheten på den, så kolla gärna vad du får upp din i!

Ah, bara kört några korta rundor än så länge på plant underlag men kom nog upp i 25-26km/h. Ska ta en runda igen sen så kan kolla då! :+1:t2:

1 gillning

Då e de rätt. Nedför blir de typ 30-33

1 gillning

Yes! Jag brukar ligga mellan 25-27 på plant underlag och kommit upp i runt 35 i nedförsbacke

1 gillning

Ja kör ju bara Andersson s än så nä :relaxed::+1:t2:

Ah! Miss av mig, sorry! :joy:

1 gillning

Vänner, var uppmärksamma.

Elskoter låg bakom villabrand – två till sjukhus

En villa i Kungsbacka, Hallands län, började brinna tidigare under dagen.

Nu skriver polisen på sin hemsida att brandorsaken ska ha varit en elskoter som ska ha börjat brinna när den låg på laddning.

En kvinna och en pojke fick föras till sjukhus för kontroll efter att de båda hade andats in rök.

Det finns ingen brottsmisstanke i samband med branden.

1 gillning

Synd att dom inte angav vilket scootermärke som brann :-/

1 gillning

Nästan med största sannolikhet en av de billigare modellerna.

Tänkte det samma men vilken inte säga nåt.

1 gillning
1 gillning

Nu har Göteborg stad mer än halverat antal elsparkcyklar här i stan och jag har länge förlitat mig på Voi och deras månadspass för pendla till och från jobbet. Med minskningen av antal i stan så har Voi även minskat ner sitt område man kan köra och jobbet hamnar tyvärr utanför. Har testa både Bolt och Tiere men inget fungerar bra på vägen till jobbet pga “no go zoner” som gör att jag får putta den en del av vägen.

Så nu har jag gått i tankarna att köpa en egen, började kolla men herre “j%€#”&ar vad många modeller det finns, och allt är bäst! Tips på något beprövat och vad jag ska titta på tas gärna emot!

Jag kör med Xiaomis S2 PRO, funkar riktigt bra. Finns dock billigare men då får man göra avkall på räckvidden. Enda nackdelen är väl att det är lite klen motor i den vilket gör att den saktar ner i uppförsbacke, inte så man måste hoppa av och gå men värt att nämna iaf.

1 gillning

Är den så klen? En Voi är väll på 250W tänker jag på så den här borde klara lite mer?

Klen skulle jag väl inte kalla den. Mer att den faktiskt saktar ner lite i uppförsbacke. Orkar gör den absolut.

1 gillning

Vad ska man ha för lås för en elsparkcykel?

Valfritt som alltid. ABUS kanske?

1 gillning

Jag kör med ett smart lås från Frekis, skönt att slippa nycklar:

Tack för jättebra tips!!! :+1:t2: :star: :star: :star: :star: :star:

Så lite så!