Stora polemiktråden (2019–2020)

Bra avsnitt om ASAP Rocky och det svenska rättsväsendet. Tycker han borde tagit upp hur invandrarkillarna kan vara släppta och deras fall nerlagd då de både försökt sälja knark och trakasserade gruppen.

Gissar att du är full med fördomar och hämtar din info från samtiden och avpixlat…

Eller Expressen och GW? Fruktansvärd smutskastning av Expressen på dessa stackars offer.

"Rockyoffer-spaning

Jag är en yrkesskadad man och beklagligtvis på goda grunder så låt mig därför beskriva offren. Två ensamkommande flyktingpojkar från Afghanistan som under sin korta tid i sitt nya hemland tydligen försökt skingra sin ensamhet genom att driva omkring i Stockholms City för att stjäla, knarka, ofreda, hota och vid behov slå folk på käften. Målsäganden i Rocky-ärendet blir av med sina hörlurar när han ger sig på Rockys livvakt och använder dem som tillhygge. Polisen har hittat dem och självfallet kommer han att få tillbaka dem trots att det är ytterst osannolikt att han betalt för dem med egna pengar. Bildsekvenserna jag tittat på och de vittnen som beskriver hans beteende talar starkt för att han är påtänd när händelsen sker. Ett brott i sig, naturligtvis av stort intresse vid bedömningen av hans trovärdighet och enkelt nog att ta reda på i samband med hans besök på akuten. I kraft av samma yrkesskada vet jag att åklagaren inte kommer att ha ett pip att säga om den saken. Sannolikt kommer offret också att få ett skadestånd för den misshandel som han utsatts för och onekligen jobbat hårt för. De rättsvårdande myndigheterna kommer även att behandla honom och hans kompis med allt tänkbart framtida överseende ända till dess att de begår något riktigt djävulskap som kvalificerar dem för såväl medias löpsedlar som en längre tid på någon av våra säkerhetsanstalter. Det vet jag, i kraft av samma empiriskt grundade yrkesskada, och särskilt glad över den insikten är jag heller inte.

Blandad Donald Trump, Svensk asylpolitik och Hizbollah-spaning

I polisens förundersökning noterar jag att vårt brottsoffer har en intressant tatuering på halsen och i samma veva hör en god vän till mig av sig och berättar att den påminner starkt om en tatuering som han eller hon sett på Hizbollah-krigare. En av USA terroriststämplad shiamuslimsk organisation. Hade jag och min vän haft tillgång till originalbilderna och de i sammanhanget vanliga tekniska hjälpmedlen hade det som återstår fram till att bekräfta eller förkasta varit en smal sak. "

4 gillningar

Hizbollah-krigare var det ja :slight_smile:

Jag svarade på Eriks påstående om att personen fick en lägenhet. Det du knarkar skulle jag vilja prova lite av…

1 gillning

Frågan är om de försökte sälja eller om de ville köpa ?

1 gillning

Du behöver inte mer knark !

1 gillning

Du kanske skulle behöva lite knark för att våga krypa ut från den sten du bor under

1 gillning

Att Hanif Balif och Katarina Janouch använder händelsen där en tjej fick kliva av bussen för att hon var för lättklädd till att sprida islamhat är väl en självklarhet som knappt är värd att nämna.

Men roligt sedan när ingen mindre än den största tokan Ann Heberlein går ut och dementerar att det rörde sig om något religiöst motiv (det nämns ingenstans men personen är en gammal etnisk svensk gubbe) så är det hon som får mothugg av sin följarskara - undra om hon inser vilket monster hon skapat med sina följare.

1 gillning

"Tycker du det är rimligare att investera resurser i bättre avfallshantering i de länder som släpper ut plast i haven, än att förbjuda svenskar från att använda sugrör"

Yes Sir!

Islamiseringen av etniska svenska i Malmö har gått bra hör jag :stuck_out_tongue:

Magtröjor är ju svårt, vissa blottar halva ryggen och så sitter de och svettar ner ryggen på sätet. Inte så mysigt för nästa person, hon säger dock den visade lite av magen, men det kan ju vara hennes bild av det hela.

Gubbar med bar överkropp, det borde det iallafall vara skottpengar på utanför stranden. Det hoppas jag alla kan vara överens om

DET är vi! Och i slutänden kan det visa sig att det var precis det som det handlade här - att chauffören tyckte att det var lite väl ofräscht.

Problemet är väl att vårt samhällskontrakt bara sträcker sig till landsgränserna.

Bistånd till andra länder sker hela tiden, detta är bara en mer direkt form. Jag är för övrigt helt emot ekonomiska bistånd, de pengar går aldrig till det de är öronmärka till. Men direkta satsningar är bra grejer, därför jag uppskattar privata satsningar som tex Bill & Melinda gates.

1 gillning

Jag lyssnade på henne när hon var med i Studie Ett eller P1 Morgon. Så otroligt klok, balanserad och välformulerad hon var. Blev glad när jag tänker på att dagens ungdom ofta är bättre än sitt rykte.

Nu fick du ditt första inlägg raderat @Anders_Malmgren - förstod att det inte var meningen men vi hänger inte ut folk med bild och namn - utsuddst ansikte eller ej.

jaja, men om hon går klädd sådär så tycker jag chauffören gjorde helt rätt.

Inte om det saknas klädpolicy på bussarna vilket det faktiskt gör.

Brukar finnas policy mot att smutsa ner osv. Svetta ner ryggstöd kan falla in där, eller allmänta trivselregler. Men absolut bra om riktlinjerna är tydliga

Känner du honom eller?