Stora polemiktråden (2019–2020)

Kan ju bero på att de har olika syn på samhället.
S vill att alla ska vara beroende av staten och M inte.
S vill att all skit ska finansieras via skatt och M inte.

Med en fullständigt ”episk” klippning den lär gå till historien :joy:

De låga skatterna är verkligen Sveriges problemet :joy:

Kanske dags att se över utgifterna istället för att bara skrika om högre skatter !

2 gillningar

Det är ju det som är problemet med vänsterpartierna, de anser att alla pengar vi medborgare tjänar tillhör staten. Staten är sedan bussig och portionerar ut dessa. Att sänka skatten innebär att staten ger bort lite av statens pengar till medborgarna medan högerpartierna anser att man får tillbaka en lite större del av det som tillhör dem.

Göran Greider som summerar det ganska bra:

2 gillningar

Nej fel slutsats.

1 gillning

Jag hoppas du inte räknar in Hanif Bali i den skaran… :joy::joy::see_no_evil:

Politiken är inte en one man show (Om man räknar bort Trump, Bolsanaro, Kim, Xi, Putin och Orbàn).

Vill inte på något sätt försvara ”trumpen”. Men, dn är en tidning med tydlig agenda! Brandmannen i Boden och sanvikenrapporten är bra exempel på deras bristande förmåga till källkritik när det gynnar agendan dn torgför.

1 gillning

Håller helt med dig där, det finns faktiskt positiva nyheter kring Trump som media sällan lyfter fram då det antagligen inte genererar lika många klick. Dock svårt att blunda för det som skriver i artikeln :slight_smile:

1 gillning

Greppar du inte efter halmstrån här för att bevisa din tes? DN precis som andra tidningar följer pressetiska riktlinjer. Men de, precis som så många andra är inte utan fel.

Sanviken-grejen har de gjort avbön på både en och två gånger, särskilt journalisten som skrev den.

Det är fascinerande att personer gärna ställer extremt höga krav på DN, tidningen man hatar, samtidigt som det är lite “jag skiter om det är sant det är fördjävligt ändå” på de alternativmedia man gärna följer.

2 gillningar

Jag tänker mig att de som stör sig på att Trumps positiva sidor inte kommer fram sällan skulle säga det samma om Gudrun Schyman.

Nej så är det ju, allt har blivit så polariserat så det är skrämmande. Dock kan jag tycka det är synd, oavsett parti eller politiker, att klick slår högre än att förmedla en nyanserad bild. Men är man en lögnare och översittare av den kalibern som han har han ju sig själv att skylla till viss del.

Det största problemet med våra politiker är att de ser endast till nästa mandatperiod eller i bästa fall till nästa val. Finns ingen som vågar lägga längre planer. Allt handlar om kortsiktig popularitet och makthunger. Dock är de ovanligt samstämmiga nu under Corona

Så fula borde väl ges bort gratis :wink:

Fasen att Pride-rörelsen helt har kidnappat regnbågsfärgerna…rätt snyggt i många sammanhang men den rörelsen vill man inte förknippa sig med.

Jag vill.

4 gillningar

Jag tar ingen sida i det här, bara nyfiken på varför man inte vill förknippa sig med den? :thinking:

1 gillning

Jag vill inte bli förknippad med en antidemokratisk organisation som främjar fascistiska grupper, fyllda av våldsverkare som också står just för våld och hat. De tar inte avstånd från alla dessa former, som nazister, islamister och vänsterextremister. De tillåter i det läget heller inte alla att gå i paraden.

Pride ska stå för motsatsen men väljer att inte göra det.

3 gillningar
1 gillning

När du skriver att alla inte får vara med. Syftar du på Medborglig Samling och liknande grupper?