Stora polemiktråden (2019–2020)

Ska fira midsommar med några goda vänner, bara företagsledare och inga väggord. Lika barn leka bäst :stuck_out_tongue:

1 gillning

Hoppas ni fångar dagen!

3 gillningar

:rofl:

1 gillning


Glad midsommar lilla bubben :kissing_heart:

:fu: :joy:

En miljöpartist utan flygskam :thinking:

1 gillning

Greta-approved?

Vet inte varför det skulle vara en motsats att värna om miljön och att resa för att klara jobb och semestrar?

1 gillning

Greta är en av de klokaste på vår jord. Hon borde dock flyga mer för att klara av sitt uppdrag.

1 gillning

Om man säger sig värna miljön samtidigt som man hävdar att man måste flyga för att “klara semestern” är man då inte en hycklare ?

1 gillning

Vilket uppdrag och varför behöver hon flyga mer?

Så du värnar inte om miljön? Häller klorin i vasken för att visa att du bestämmer?
Esse kanske kompenserar på andra vis?
Att man inte slänger skräp i naturen är ju en del i att värna om miljön…

Hon skall tex till USA nu, åka tåg dit är inte helt effektivt tidsmässigt.

1 gillning

Att bara leva är fruktansvärt miljöskadligt, menar du att alla skall ta självmord?

Gäsp. Det är kul att de försöker, men hur många bryr sig egentligen? Klassikern är väl ändå är som att titta på V75 med kossor.
Klasskillnaden är för stor.

1 gillning

Är det just kvinno fotboll du tycker så om?

Jag är all for jämställdhet.

Tyvärr är folk alldeles för känslostyrda istället för att titta på fakta. Pengarna finns inte där och kvalitén är sviktande.

Titta bara på VM nu, visste inte ens om att det skulle börja, redan där har de ju tappat bollen (lol).

Det finns jobb att göra och hoppas de/vi når dit men som det är idag så är det lite som V75 med kossor.

1 gillning

Kan absolut hålla med dig att fotbollen är av helt annan typ än vad man är van vid.
eftersom det troligen är svårare för kvinnor att livnära sig på fotbollen så får man ju redandär en helt annan kvalité.

Att dra liknelse mot v75 med kossor tycker jag indikerar rett rejält hur du ser på denna fråga.

2 gillningar

Okej, den kanske är aningen hård.

När t.om. pojkar p16 vinner mot damlagen så ser man ju hur stor klasskillnader det är.

Jag önskar att det vore bättre men verkligheten är annorlunda och det är där känslorna styr in, vet att du har döttrar så förstår dig, men faktum kvarstår att män är bättre än kvinnor på vissa saker och det ger också ökade löner.

Tycker David förklarar det bra här:
https://m.youtube.com/watch?v=vyONVjaRyRQ

1 gillning

jag har jättesvårt att se att kvinnor inte skulle kunna vara likabra på fotboll som män. Jag tror det till 90% handlar om att kvinno fotbollen inte får samma utrymma och resurser som män fotboll.

1 gillning