Stora polemiktråden (2019–2020)

Man kan ju vara lite brun utan att för den delen vara fullfjädrad nazist.

1 gillning

Verkar vara en grej inom M - undra hur det känns för den stackaren de offrade till vargarna när en rad andra gör likdant inkl ministrar.

Jag känner att jag bara måste delta i denna tråd när den nu halkat in på tafsarfasonerna som inte har med politik att göra.

Alla med mig överaskades och översköljdes med artiklar i varenda tidning om MeToo Syndromet.
I början när jag ströläste igenom artiklarna trodde jag det handlade om kvinnliga tafsaroffer, men efter ett par veckor ser jag att det bara handlar om kulturfolkets erfarenheter med manliga relationer som känner sig bittra över att livet inte blev det man tänkt som skyllde allt på männen.

När dom på 80 talet hängde på ClubOpera där kändisarna från Dramaten och andra teatrar befann sig som gick sängvägen till roller som aldrig fick några egentliga roller som ansågs bland kändisarna som slampor.
Nu i medelåldern började dom skämmas över sitt leverne bortglömda av allt och alla.
När dom då såg MeToo spektaklet då passade dom på att ikläda sig offerrollen som snytftade ut i MeToo.
Efter en månad blev det tvärtyst om MeToo.

Nej det var inte dig jag menade utan Nils. Det är han som är Waran10 mm på 99.se

Har du blivit våldtagen? Oh shit…beklagar. :wink:

Aha, då är jag med.

Nej, men utsatt för andra våldsbrott och har vänner/bekanta som i sin tur blivit utsatt för olika typer av våldsbrott.

Nu börjar trrollen dyka upp i tråden Skvallerbyttorna.

Sådana exempel kan det nog finnas men det känns som en brutal förenkling. Att (många) män beter sig som svin är ju sedan länge konstaterat. Att det finns kvinnor som passar på att hänga ut män i det allmänna drevet förekommer säkert också.

Men när en överväldigande majoritet av kvinnor säger att de blivit tafsade på har vi ett problem, och det är inte kvinnorna (som då kanske för stunden hade “utmanande” kläder) som är problemet utan svinen som tror att de är allmän egendom.

1 gillning

Vilken tur du har facit. Svart eller vitt.

Jag med men det har bara varit etniska svenskar så vad drar vi för slutsats av det.

Håller med dig, ett sådant beteende är oförsvarbart och ska bort.

Dock tycker jag det är helt fel att det bara talas i termerna om män som gör detta mot kvinnor. Det nämns inget om tvärt om. Inte heller i andra könsriktningar. Varför då?

Där avslöjade du dig för exakt det skrev du på Macworld :joy:

1 gillning

:joy::man_shrugging:t2:

Det stämmer, alldeles för många framför allt inom treatervärlden. Men du, din och min fru klagar inte på att dom tafsats på. Klär man sig som en slampa och hänger på kändissyltornas då ingår det tafsarfasoner.

Vilken fruktansvärd människosyn du har @anon1870651

Fast det ska det ju inte behöva göra? En kvinna ska ju kunna klä sig hur “slampigt” hon vill utan att bli tafsad på. Skulle aldrig låta min dotter göra det pga just den risken men valet ska ju vara kvinnans.

Är ju som att säga att att en miljonär som åker dyr bil och har fin kostym och Rolexklocka får finna sig i att man stjäl lite prylar av honom.

Du borde ta lärdom, så slipper du ha fel :wink:

1 gillning

Du satte precis ord på vad jag tänkte :ok_hand:.
Gällande zinned’s flashback-retorik

1 gillning

Ingen som utesluter det andra men eftersom det är män som är i majoritet är det viktigaste att ta hand om det problemet först eller hur? Eftersom det var så viktigt att påpeka att det är utrikesfödda män som är överrepresenterade i våldtäkts statistiken.