Stora polemiktråden (2019–2020)

Lugn du har inte sett hälften.

Så om du ser en kvinna i kortkort så anser du det som din rättighet att tafsa på henne?

Om du brinner så hårt för kvinnors våld mot män så får du väl starta en rörelse om det. Men att avvända det som en förevändning att få kritisera jämställdhetsröelsen är bara unket.

Mina döttrar fick inte se ut som slampor, men så har dom heller aldrig utsatts för tafsning.

Dessa slampor vi pratar om dom är inga småtjejer utan fullvuxna kvinnor. Varför behandla dom som offer som fortfarande måste hålla mamma i handen. Ingen har hindrat dem att vara kvar där man tafsar eller vistas på de värsta raggarställena, så dom har sig själva att skylla.

Spamma inte i trådarna. Här också.

Så det är därför som du klär dig i kvinnokläder för du vill bli tafsad på.

Exakt det jag ville komma till, det bör anses viktigast med männen eftersom de är i klar majoritet (utgår jag ifrån). Där ligger de flesta problem och där ska man sätta in första insatsen.

Samma sak gällande kriminalitet. Ser man en gemensam nämnare i majoriteten av fallen så är den där man första ska angripa. I det fallet är det att stänga gränserna så mycket det går och inte låta befintlig befolkning oavsett ålder få ta smällen för dessa människors sjuka gärningar.

Njae nu historiskt vet vi att det är du som spammar och blir avstängd. Japp stämmer bra att jag har också blivit avstängd men det beror på helt andra anledningar. Kan klistra in lite axplock från dina beryktade trådar så folk får se vilket troll du är.

1 gillning

Ja tack !

Du väljer nog att missförstå, se mitt inlägg ovan.

Nej tack, skulle vara kul om vi kunde hålla en politikertråd flytande utan att det spårar ur (ännu mer) :slight_smile:

Haha , kanske sant , men ha vill ju veta ju :relaxed::innocent:

Vet du vad en finländare som stannade och köpte däck till mig sa?

“In Sweden you have problem will new people, in Finland we have problem with old people” - Han menade inte ålder…

Förstår du inte att ingenting löser sig genom att stänga gränsen för att 1-2% av de som kommer kan bli kriminella. När det flödar in arbetskraft som vi behöver, invandrare startar företag, invandrare jobbar in vården, invandrare håller i gång handeln. Ja precis som människor i stort. Vad är det med in hjärna som mållåser så hårt på det negativa?

2 gillningar

Nu var jag ironisk för det spelar ingen roll vilken etnisitet eller vilket kön förövaren har. Att du vill få till att det beror på kultur har inte undgått någon. Men du kan alttid försöka slå in någon annan att kultur har något med saken att göra.

Personer med bruna åsikter har aldrig hört talas om socioekonomiska aspekter…

2 gillningar

Tänkte skriva det men visste inte hur man stavade ordet :joy:

1 gillning

Med en sådan inställning till sakernas tillstånd är det med stor sannolikhet så att dina döttrar aldrig skulle berätta för dig om något hände.

Använder du ordet “slampa” igen så åker du ut med huvudet före.

3 gillningar

Nej jag är inget Troll. Jag säger bara sanningarna och det retar en del inskränkta . Jag är rätt säker på att forumet har mer glädje och nytta av mina inlägg som drar läsare och trevliga kommentarer. Det kanske är den världsberömda svenska avundsjukan som får dig att spamma.

Just nu verkar det vara ganska så spridda skurar var “sanningen” är.

Orkar inte riktigt kasta in mig i vänster, mitten, högerkriget men en sak vill jag få ändring på och det är straffskalan.

Min pappa är polis och har varit så sedan unga år och går snart i pension. Det mest hopplösa med detta land är att poliser, trots goda bevis i form av video, inspelningar, avlyssningar och annat läggs fruktansvärda mängder av brott ned. Även straffskalan är för snäll och det delas ut “rabatter” till höger och vänster. Farsan har älskat och älskar sitt jobb. Men att lägga månader på ett fall, både nätter, dagar och helger och ha tillräckligt för en fällande som och sen blir kontentan att det läggs ned eller så blir det ett lågt straff och personen är ute efter någon/några månader igen. Sen är jakten igång igen på samma person och samma visa bara upprepas.

4 gillningar