Stora politiktråden

Orkar inte riktigt kasta in mig i vänster, mitten, högerkriget men en sak vill jag få ändring på och det är straffskalan.

Min pappa är polis och har varit så sedan unga år och går snart i pension. Det mest hopplösa med detta land är att poliser, trots goda bevis i form av video, inspelningar, avlyssningar och annat läggs fruktansvärda mängder av brott ned. Även straffskalan är för snäll och det delas ut “rabatter” till höger och vänster. Farsan har älskat och älskar sitt jobb. Men att lägga månader på ett fall, både nätter, dagar och helger och ha tillräckligt för en fällande som och sen blir kontentan att det läggs ned eller så blir det ett lågt straff och personen är ute efter någon/några månader igen. Sen är jakten igång igen på samma person och samma visa bara upprepas.

Du Esse är du född igår kan man ju undra med din snedvridna livssyn. Öppna ögonen så lär du se det vi andra ser.

Anledningen att du och andra känner så är att ni är skapta på ett sätt som gör att ni har svårt att förstå att samhället är rätt komplicerat, det betyder att ni är så arroganta och tro att just ni är utvalda att se den enda rätta verkligheten.

Det gör att så fort ni blir motsagda, hur tydliga bevisen än är emot era tankar och idéer, så avfärdas det bara som att vi inte ser verkligheten eller “öppna ögonen” eller någon annan klyscha som ni hämtat från utbildningen i Livets Hårda Skola™.

Sammanfattningsvis kan man säga att ignorans och dumhet är en kompetens i ert fall.

Fria tider är lika mycket sanning som En ding ding värld…

Du menar dina inlägg om din trasiga iMac och spräckta högtalare som du tjatar om :joy:

Det finns undersökningar som visar att storleken på straff beroende på brott har liten eller ingen effekt att avskräcka. Beroende på socionoma förhållanden spelar det ingen roll vad straffet blir. Håller med om att rabatter borde avskaffas och bevisbördan lättas på.

Helt enig! Det är förödande. Tyvärr lever fångvårdsliberalismen kvar.

Så dyrt bara.

Du är medveten på att exakt samma sak kan appliceras på ditt synsätt, va?

“Du tycker inte som jag. Jag har rätt och då har du fel.”

Eller i dina ordalag, ni är ignoranta och dumma, ni ser inte samhällets komplexitet, ni är arroganta, etc.

Ne det kan det inte i och med att jag står för en större och bredare samhällssyn. Det är därför jag vill ha fria gränser och du vill ha dem stängda. Du är instängd, jag är öppen. Du är trångsynt, jag är vidsynt.

Så nej :slight_smile:

There you go again. Du har rätt och jag har fel. Du är vidsynt, jag är trångsynt.

Exakt samma sak…du är bara för trångsynt för att se det :slight_smile: (pun intended)

Nej det är du som tjatar om allt möjligt. Sluta med det, du gör dig bara löjlig och så har det inte med tråden att göra.

Nej din kvinnosyn har redan förlöjligat dig

Trevlig helg på er!:wink::heart_eyes:

Nej Då. Min kvinnosyn är förmodligen helt rätt eftersom jag är ihop med samma kvinna sedan 40 år och hon och mina två vuxna döttrar har aldrig klagat. Inga andra i min bekantskapskrets heller. Det är några inskränkta gråsossar i en del forum som ställer till det.

Skulle säga att det är fel på din kvinna som stannar med en man som anser det är ok att andra män kladdar på henne.

Jag gissar att snart står det Nils i denna ruta. :wink:

Grymt, hoppas det försvårar för AFA och annan våldsbejakande extremism

Facebook begränsar vilka som får sända livestream

Hur sätter du det påståendet i relation till moskeskjutningarna på Nya Zeeland?

Varför flyttar du mitt inlägg? @Marcus_Attefors tycker du det är politiskt att påstå AFA är våldsbejakande?