Stora polemiktråden (2019–2020)

Alex Schulman, värre sozze finns det nog inte

AFA är en politisk rörelse så mer politik blir det inte.

De är våldsbejakande extremister Mao helt ontopic i det ämnet jag skrev den i

Nej.

Var inte så tappad esse, det är inte klädsamt

Unknown

4 gillningar

Hahah :+1:t2::partying_face:

1 gillning

Hehe, du får därför vara tacksam jag upplyser dig :smiley:
Vad har du för utbildning btw? Jag gissar på inga högre studier, alternativt något flummigt humanistiskt kanske (Vilket är likställt med inga högre studier)

1 gillning

Tackar som fråga, jag har begåvats med studier i bland annat genusvetenskap, modern judisk historia, modern islam och en slang av stadsvetenskap.

Vad har du för utbildning min vän?

haha,fyfan, genusvetenskap är det värsta jag vet. Att det ens får heta vetenskap. jag gick Civ ing. Dock blev jag headhuntad så gick aldrig klart

2 gillningar

Du har fel. Det hjälper inte att stänga gränserna för det är inte invandringen det beror på.
https://www.svd.se/bra-okning-av-sexbrott-gar-inte-att-koppla-till-flyktingar?fbclid=IwAR3kjkNnPCixFCMPLPuOy6zFfhlCdk7LMpp9Oa8zw72l3vah3j3DPrygsLg

Finns det någon som tror på den “studien” ?

Japp!

Jag som trodde sossar var det värsta du visste :slight_smile:

De är synonymer :smile:

Jag fattar inte hur man kan rättfärdiga att de som tjänar “mycket” ska betala en HÖGRE procentsats än de som tjänar “lite”. termerna “mycket” och “lite” är i det här fallet högst relativt beroende på vem du frågar. Frågar du en vänsterpartist så är en anställd person någon som tjänar “mycket” utifrån deras retorik.

Det mest rättvisa borde rimligen vara att alla betalade samma procentsats oavsett hur mycket man tjänade. Den som då tjänar mer än någon annan betalar också MER i reda pengar.

Men skattesystemet är ju inte uppbyggt för att vara logiskt utan för att förvirra, så att man inte tydligt kan se hur mycket skatt man faktiskt betalar i slutändan. Räkna in all form av skatt du lägger ett normalt år så häpnar nog de flesta. skatten är undangömd på så sjukt många ställen.

4 gillningar

Sedan får du inte glömma att eftersom det är tak på all form av sociala som tex pension så är det en form av progressiv skatt även med arbetsgivaren avgiften på 31.42 procent. Arbetsgivaren betalar samma 31.41 procent även på de pengarna över taket

2 gillningar

Lider du av någon form av mindervärdeskomplex eftersom du tycks gilla att lusläsa alla skvallerforums trådar om vilka som avstängts som du sedan skyndar dig på att förmedla som forumets svallerbytta för att finna egen njutning i att förnedra andra.

Att försvara sossarna är ett riktigt bottennapp som uppfann daltet och pensionssystemet som nu svenska pensionärer svälter ihjäl på idag, som travas på varandra på de få äldreboenden som finns, samtidigt som före detta sossepolitiker bor på Borgarhemmet eller Nockeby Backe 8 i Nockeby för 40000:- i månaden.

Vill du höra flera sanningar som jag själv varit med om för ett år sedan.

Jag har klarat mig från allvarligare sjukdommar, förmodligen för att jag aldrig rökt eller nyttjat sprit och hållit igång och haft roligt och ägnat mig åt trevliga sysslor.

Utan anledning for jag i backen på trottoaren, men jag kvicknade till ganska snart. Folk som såg detta trodde att jag fått en Tia (En propp som löser upp sig själv) och ville ringa ambulansen. Men eftersom jag var i närheten av ett av Stockholms största sjukhus och det enda privatägda innan för tullarna så tog jag mig till akuten där man misstänkte Tia. Efter röntgen och andra undersökningar skickade man hem mig. Någon vecka senare fick jag en remiss till Pacemakermottagningen där man skulle operera in ett EKG som skulle hålla koll på hjärtat i 6 månader för att se om hjärtat kunde ha med avsvimningen att göra.

Dagen innan operationen kallades jag till avd 31 där man skulle ta diverse blodprov inför operationen nästa dag och att jag skulle vara där 13.30. Jag fick vänta i en timme innan två nysvenska undersköterskor från Bagdad med burka och allt som på mycket dålig svenska berättade att dom skulle ta blodprov på mig.
Dom drog igång, men efter 20 minuters grävande i armarna på mig gav dom upp och ursäktar sig med att dom hade aldrig tagit några blodprov tidigare annat än på kursen på ett par dagar på flyktinganläggningen dom bodde på. Så hon kallar på en utbildad syrra från Uganda som inte heller kunde ta några blodprov på mig.
När jag nu såg ut som en slaktad gris på armarna, reste jag mig upp och gick hem.

Nästa morgon ringde högste ansvarige chefen för sjukhuset och bad om ursäkt över det som hände.
Jag som inte anses som svårstucken som varit på sjukhusets blodprovsavdelning flera gånger tidigare föreslog att få gå dit i stället så svenska erfarna syrror får ta blodproven. Chefen ordnade detta så jag fick komma dit samma dag.
Det var bara det att där fanns inte heller några svenska syrror utan undersköterskor från Uganda med burkor och allt. Jag lät dom gräva för att jag måste få fram ett blodprov inför nästa dags operation.
Privata ägarna hade dragit ner på värmen för att spara pengar. Att sjuka patienter fryser mer än friska gav dom fullkomligt fan i. Att dessutom byta ut kunniga svenska läkare och systrar mot nysvenskar som får lönerna betalda av oss skattebetalare för att dom skall komma i arbete utan att det kostar sjukhuset en enda krona för att aktieägarna skall tjäna pengar.
Det sjuka var att inte en enda sossepolitiker låg på detta sjukhus. Dom ligger på gräddhyllan Sofiahemmet med svensk personal. Sådana är dom Sossepolitiska kräken.

2 gillningar

Naturligtvis så lider jag av det. Jag sitter och letar på forum hela dagarna efter förvirrade individer som blir avstängda efter personliga påhopp. Jag sitter och letar efter individer som skapar dubbla,trippla konton för att dom är tragiska personer. Jag tjänar bra på pengar på det. Vad trodde du?

2 gillningar

Tino Sanandaji kommenterade den där undersökningen, om det är rätt eller fel vet jag inte kom och tänka på att jag hade sett den bara:

Brå har med hjälp pålitliga Jerzy Sarnecki skrivit en ny rapport och går ut i media ”Brå: Ökning av sexbrott går inte att koppla till flyktingar”.

Är det sant? Lika sant som ni själv kan gissa.

Brå förklarar i sin rapport att de överhuvudtaget inte undersökt invandrares sexualbrott ”Inom ramen för denna studie har det dock inte varit möjligt att närmare studera denna fråga, till exempel om överrepresentationen är oförändrad eller hur brottsnivåerna utvecklats bland personer utan utländsk bakgrund”

Tricket är att använda en noisy statistik metod som närmast garanterar att man inte får några samband, i detta fall korrelation mellan kommunmottagna asylsökande 2015 med ändring av sexualbrott mellan 2013–14 och 2016–17. Både mått har hög brus och fångar endast svagt vad de försöker mäta.

Brå undersökter inte invandrare, de undersöker inte vem som begick brott och använder framförallt en oseriös metod (i vetenskapliga temer har deras metod extremt låg power men drar slutsatser från absence of evidence).

De flesta kommuner är små och har extremt få sexbrott varje enskilt år, så variation i en så kort period är mest slump och hoppar vilt. Nu hittar Brå ändå att kommuner med fler flyktingar har större ökning av sexbrott, men skriver att sambandet var liten, därför fanns ingen samband.

Jag testade samma variabel en längre tidsperiod för utrikes födda 2000-03 mot 2016-18 och hittade en statistik signifikant korrelation på +0.38. Även med denna primitiva metod är det lätt att se att kommuner med fler invandrare har större ökning av sexbrott, om man faktiskt letar i stället för att trolla bort.

Andra tricks är strawman att flyktingar som kom just 2015 inte kan förklarat hela ökningen i sexbrott, därför påverkar flyktingar inte alls sexbrott. Korrekt frågan är hur mycket de som kom 2015 påverkar. Med Brås logik har en påse chips per dag ingen effekt på övervikt så länge det inte förklarar hela viktuppgången. Bara en bråkdel av alla invandrare kom just 2015, och som Brå påpekar finns flera andra viktiga förändringar som leder till fler sexbrott, såsom utvidgad legal definition, ändrade normer, internet och mer festande.

Rapporten är framförallt om en annan viktig fråga, dvs. om sexbrott faktiskt ökat eller inte. Dold i tjocka lager av dimridåer visar det sig att ja, sexbrott har ökat, inklusive allvarliga sexbrott som våldtäkt. Dock är den explosionsartade ökningen i NTU på senare år mest ökning av ofredanden, och bara delvis en ökning av våldtäkt.

3 gillningar