Stora polemiktråden (2019–2020)

Lätt för mig att säga som har hjärtat på rätt ställe och som vill att dom äldre som inte hade det så fett ska alla fall få bra vård på sin åldershöst.

1 gillning

Vad är din inställning till välgörenhet och sådana projekt där rika lovar bort större delen av sin förmögenhet, till exempel Bill Gates?

Jag tror inte på välgörenhet där man ger bort rena pengar, de pengarna går sällan rätt. Men det gör väl inte heller Bill och Melinda, utan de finansierar projekt. Helt rätt tycker jag

boom-bitch

1 gillning

Denna tråd lär ha en mycket intressant utveckling haha! ”Notiser påslaget” :joy:

Nu börjar bubblan lika andra tillhåll , great …

Men så koncentrerat och så lätt att blocka :slight_smile:

Kan kunnige välja den där , kommer inte upp …

Alla utom
Den finns o blocka …

Finns inte denna för dig längst ner på den här sidan? image

Politik är inte trams skärp dig för fan (kategorin)

Nä… :thinking:

Nationalism är normalt höger. Detta om man utgår från historiska referenser. Nationalstaten var intressant för kungen och adeln, det var de som tjänade på gränser. Arbetarna var gränslösa men låsta till sina arbetsgivare och sedan till nationens gränser. Man kan sedan tjata om SD eller Nazister är höger eller vänster, men nationalism kommer från höger. Jag tror att de svenska moderaterna rört om i denna gryta då de sedan 70-talet varit (ny)liberala och inte konservativa. Det gör att många i Sverige tänker sig att höger är globalisering.

Liberaler anses också vänster i ett historisk perspektiv. De var(tillsammans med Socialdemokrater) de viktigaste motståndarna till högern och de besuttnas privilegier. Så de som är höger är nationalister i ett historiskt perspektiv. Tänkte bara säga det…:stuck_out_tongue_winking_eye:

För övrigt är jag feminist, globalist och socialliberal. Det senare gör att jag oftast röstat på socialdemokraterna. Det är ett parti som varit (social)liberalt sedan 1928, även om de verkar göra bedömningen att de förlorar på att erkänna det. Men jag som väljare behöver ju inte bry mig om vad de säger, jag kollar på vad de gör och vad de tänker att göra. När de tänker fel (eller har fel ledare) om framtiden så röstar jag på något annat som är feministiskt, globalt och liberalt.

M under Reinfeldt kan beskrivas som feministiskt, globalistiskt och liberalt. Deras liberala ådra de åren kräver dock en avhandling som är längre än min. Förutsätter inga kommentarer på detta då allt är fakta…:rofl:. Skämt åsido har jag alltid fascinerats av att folka som inte är aktiva politiker kan bli som galna av att diskutera politik. Jag anser med andra ord att denna tråd är ett riskprojekt…:scream:

5 gillningar

I modern historia är det vänster titta på nazisterna och våra egna sossar under 1900 talet

Din är :kissing_heart:

Haha, käft!

Finner inga ord, passande för ett teknikforum, efter att ha läst dina inlägg…

1 gillning

Yes, härligt med en politiktråd!

Är intresserad av politik men inte aktiv. Röster moderat men sneglar lite åt Ebba nu. Gillar upplägget med "gratis" sjukvård och skola, billig förskola osv men är helt övertygad om att det skulle gå att få bättre välfärd med mindre slöseri av skattemedel. Även om summorna i sammanhanget är små blir jag oerhört provocerad när skattepengar används till kamelsafari, galna upphandlingar på sjukhus och konst för maskar. Dryga 60% i marginalskatt svider, speciellt när pengarna går till trams.

Är positiv till privatisering av just den anledningen, skattemedel går att använda effektivare än vad vi gör idag. Naturligtvis måste ordentliga kontroller göras för att undvika fusk men det gäller inte bara den privata sektorn. Den kontakt jag haft med privata vårdföretag och skolor har överträffat motsvarande kommunala alternativen.

Smårasar lite över att vänstern anser att medborgarnas inkomster tillhör staten och vi ska vara glada för det vi får behålla, Göran Greider summerar detta nedan och den Tweeten kan inte göra det hela tydligare.

Varje krona
som går förlorad
i en skattesänkning
är en stöld
från det
gemensamma.

— Göran Greider (@GreiderDD) September 6, 2018
4 gillningar

Det läskiga är att greider inte anses extrem eller att det är något konstigt.