Stora polemiktråden (2019–2020)

Du kan ju alltid skriva den så flyttas de snabbt till tråden för Allmänt dålig stämning :slight_smile:

Kolla hans avatar, uppmuntra inte AFA
Edit: obs, det är ironi

Borde inte ni på ytterkanterna uppskatta varandra? Samma enkla tankegångar - bara andra kompisar under uppväxten.

Sluta trolla esse. Mina tankegångar och kognitiva förmåga vida överskrider din. Dunning Kruger-effekten, den är dessutom värst i grupp med många som tycker likadant, tex i politiska frågor

Å andra sidan skulle ju detta vara precis något som en person som är under påverkan av Dunning Kruger-effekten säga :wink:

2 gillningar

haha, japp.Fast jag kan iallafall designa bra mjukvara :wink:
Med fungerande trädstruktur

Indeed!

Men avatar är från skidbacken och -12°C, har heller aldrig varit organiserad i AFA, men sympatiserar med deras tillvägagångssätt

Du sympatiserar alltså med kriminalitet och fascism.

2 gillningar

Jag? Facism vet ifan, men våld kan väl krävas, tyvärr

Aktivistvänstern:

”Tycker du inte som jag så har du fel åsikt. Du ska då ska tystas”

”Tycker du inte som jag så har jag rätten att strippa dig på dina demokratiska rättigheter”

”Tycker du inte som jag så har du avskyvärda åsikter och jag har då rätten att bruka våld”

Fascism.

3 gillningar

Jag är nog lite mer åt anarkisthållet, oavsett vilken styrande grupp så kommer alltid nån ha geväret siktat mot mig

Oh ni ungdomar och era ytterligheter :smiley:

1 gillning

Elisabeth Svantesson cashar också in bostadsbidrag som Bengtzboe. De verkar gilla bidrag om ingen annan också får dem. Det andra får ska helst avskaffas. Hyckleri. :-1:

Hennes upplägg:

”Maken och yngsta sonen folkbokförde sig på den nya Stockholmsadressen, medan Elisabeth Svantesson skrev sig på en hyrestvåa i Örebro. Sedan flyttade hon från hyrestvåan och skrev sig i oktober 2014 istället på en sommarstuga i Nora. Där var Svantesson skriven till och med maj 2017.”

Trump är ett tacksamt mål, men sakligt sett ska vi sikta in oss på kommunisterna i Kina.

”Det är bara trams att jämföra Trump och Kina. De är inte ens på samma skala vad gäller miljöproblem, menar Karl Hallding, forskningsledare vid Stockholm environment institute. ”Trump agerar i en marknadsekonomi där marknaden sätter gränser för dårskapen”, påpekar han och fortsätter: ”Xi har en kommandoekonomi som ungefär som Sovjetunionen en gång i tiden kan rulla ut saker som är helt kontraproduktiva både ekonomiskt och miljömässigt.”

Samtidigt har andra länders bolag blivit mer och mer försiktiga i att investera i fossil infrastruktur. Priset på förnyelsebart är ju konkurrenskraftigt nu och sjunker ännu mer i takt med att det skalas upp. Världens största privata kolbolag, amerikanska Peabody gick från att vara en vinstmaskin till att gå i konkurs och rekonstruktion 2016. Men sådant behöver inte Kinas kolindustri bekymra sig om. De har kommunistpartiet i ryggen och därmed Kinas statliga banker. De är involverade i hundratals kolprojekt i 25 länder inom Sidenvägsinitiativet, inklusive Serbien, Pakistan, Kenya och Zambia. Det låser in världen i beroende av kraftverk som kommer att stå där 30-40 år. Man bygger in det i u-länder som hade kunnat fatta helt andra beslut om att satsa på framtidsinriktade energisystem och inte det smutsigaste.”

Ändå tror jag att jag nästa gång får se miljökritik mot just Trump…

1 gillning

Det gäller att ha två tankar i huvudet samtidigt. Ditt inlägg är ju bara ett sätt att minska Trump-kritiken.

Sedan är ju Trump-kritiken på många områden också helt rabiat och obefogad, om vi ska vara helt ärliga. Han och hans administration är inte genomgående dumma i huvudet.

Inte dumma i huvudet - mer onda och korkade skulle jag säga!

2 gillningar

Inte det heller är genomgående och övergripande. Dock är det populistiskt att uttrycka sig så.

1 gillning

Du har rätt, missade rasist och skolgårdsmobbare också :slight_smile:

1 gillning