Stora polemiktråden (2019–2020)

I din subjektiva värld har jag fel, och därmed måste det var gissningar, men i min subjektiva värld tillhör du rasistpöbeln så vad skall du göra åt det? :slight_smile:

Nu börjar det bli intressant. Den svenska kriminologiska modellen har ända sedan tidigt 70-tal haft socioekonomiska förklaringar till kriminalitet. Den förklaringen är svag, statistiskt sett. Leif G W Persson har redovisat att den är ungefär 15 procent. Andra forskare presenterar ärftlighet som bättre förklarande faktor. Men detta möter, av historiska skäl, hårt motstånd i Sverige på grund av vår rasbiologiska historia.

Verkligen intressant artikel, synd att den är bakom betalvägg.

Finns väl också bra forskning som visar att en exceptionell majoritet i svenska fängelser har eller borde diagnosernas med ADHD. Slutligen finns det väl bra statistik som talar för att det är väldigt få antal personer som står för stora delar av de riktigt allvarliga brotten?

Jag postade om länken till en öppen artikel i stället. Tar den igen: ”Kriminalitet handlar inte om socioekonomiska faktorer”

Ja, precis, ärftlighet och individrelaterade faktorer visar mycket bättre hur det kan gå snett.

Varför skulle jag göra något åt det? Jag bryr mig inte om vad du sätter för epitet på mig, det rör ju inte mig i ryggen. Du däremot tillhör pöbeln av godhetsvänstern, som vägrar se hur vårt samhälle ser ut och i vilken riktning det i ökad takt barkar, som bidrar till en ständigt ökad försämring och inga lösningar på problemen ni inte anser existerar.

1 gillning

Men snälla nån, kan du inte lämna kvar de där begreppen på Flashback?

1 gillning

Men kom igen, försööööök vara lite kreativ i dina persongrepp :slight_smile:

Tack! Intressant!

Hur menar du? :open_mouth: Jag svarade ju bara dig på exakt samma sätt som du svarade mig, dessutom lugnt och sansat. Inga konstigheter. Eller?

Jag menade att du måste hitta på lite egna förolämpningar annars blir det liksom ingen sport! Dina är redan tagna i Stå upp för Sverige och Bensinupprop 2.0-grupperna på Facebook.

1 gillning

Nej, jag har inte för avsikt att komma med personangrepp som du gör. Jag bara behandlade dig som du behandlade mig, gyllene regeln och det där. Du började, jag svarade.

Du har verkligen gått på den bruna propagandan rejält.

1 gillning

Unknown

2 gillningar

Han är ett känt troll som har härjat på Macworlds och 99.se forum i flera år. Han blir avstängd och dyker upp i olika skepnader. Sättet han skriver på är så genomskinligt att man känner igen han på en gång.

Jag känner väl till min stads-broosh @zinned - bara lite problem med temperamentet. Men det är också därför vi har en endaste tråd för politik, och en endaste tråd för tråkiga kommentarer och det i en underkategori som lätt går att gömma :slight_smile:

Hej Balder78

Jag? Nej, jag lever i verkligheten i Malmö. Jag har personliga erfarenheter som speglar precis det som också beskrivs av andra och som bl a @Esse här förnekar är ett problem.

Och du, det där med “brunt”…så löjligt. Att försöka sätta en nazi-stämpel på detta sättet som numera är så vanligt är bara så korkat, sänker också styrkan i de hemskheter som är förknippat med nazism.

Vem? Jag? :open_mouth:

Jag kan ärligt säga att jag inte frekventerar Macworlds forum, har aldrig gjort.

Vi har alla vår egen verklighet. Tillhör man de som har lite svårt att förstå komplicerade samhälle, att ha två tankar i huvudet samtidigt, ja då brukar ens åsikter definieras av första gången man får spö på gatan. Råkar det vara invandrare ja då slutar man som dig. Råkar det vara rasister så brukar man börja härja i AFA i stället.