Stora störningar med Swedbanks internetbank

Från sajten:
Stora störningar med Swedbanks internetbank


image

Har du försökt använda Swedbanks app för att kolla kontot men inte lyckats så beror det på att de sedan lunchtid har haft stora problem med sin internetbank.

Det går inte att logga in eller utföra några betalningar men vi lyckades se snabbsaldot men mer än så går inte att göra med appen för tillfället. Swedbanks presschef, Unni Jerndal säger i ett uttalande:

”Vi har tekniska störningar i internetbanken och appen just nu. Det går att nå kundtjänst via telefon men det är tyvärr rätt långa köer. Vi beklagar detta och arbetar med full kraft för att lösa problemet.”

Inte bara där går ju faen inte ens att jobba idag :unamused:

Hoppas dom löser det innan alla fakturor ska betalas/överföras :-/

Det går inte att logga in med datorn heller. Så det blir en billig weekend. :joy::rofl:

Men Swish funkar :smiley:

Inte autogiro för mig i alla fall.
Fick mail från lysa att dom inte kunde dra pengar men skulle försöka igen. Får hoppas Swedbank fixar vad det nu är.

Det var konstigt :thinking:

Prova nyss och fortfarande nere 19.00.

Tur man betalat eftermiddagens transaktioner med Apple Pay och Klarna-kortet :slight_smile:

Funkar här nu. :+1:

Går trögt men lyckades att betala tills slut.

Otroligt glad att jag lämnade sparbankerna när jag var 20 år :slightly_smiling_face:

En av de få gångerna Swedbank har strulat för mig de senaste 30 åren, så jag vill inte kalla det ett problem direkt.

Tjejen ringde i panik från affären och pratade osammanhängande.

Är hon också skåning? :rofl::joy:

Ärligt menad fråga!
Varför har folk fortfarande en “storbank” finns väl billigare alternativ för kort/Swish/betalning och sparande har man med fördel hos Avanza.

Personligen har jag Swedbank till att betala räkningar och Swish, men som anställd slipper jag avgifterna.

Eller är jag ute och cyklar ? Är nischbankerna inte så mycket billigare om man vill åt betalningar och Swish ?