Streaming blir allt mer vanligt i norden

Från sajten:
Streaming blir allt mer vanligt i norden


image

Att kunna se vad du vill, när du vill, hur du vill har blivit allt mer populärt i norden och Mediavision har nu gjort en analys för att se hur populärt det faktiskt är.

Totalt så finns det ca tio miljoner aktiva streaming-abonnemang i norden vilket betyder att 52 procent av alla hushåll betalar för och konsumerar video via streaming. Detta är en ökning på 16 procent från förra året och totalt rör det sig om 800 000 fler hushåll som i år har ett eller flera streaming-abonnemang.

Även omsättningen har blivit högre bland hushållen då många gör något som kallas stacking. Det betyder kort och gott att hushållen samlar på sig abonnemang från flera olika streamingbolag.

Använder du någon streamingtjänst idag?

Via Dagens Media

1 gillning

Jag är en som har svårt för tjänster och har allt mitt på egna filer. Musik, filmer m.m. Med det sagt har jag testat nästan alla tjänster som finns. Slog på Amazon Prime Video för några dagar sedan dock!

1 gillning

Jag har för många för att hinna använda… Just nu Netlfix, HBO, Cmore och Amazon Prime. Delar dock alla med en kompis för att få ner kostnaden. Periodvis finns även Viaplay med på ett hörn… Men likväl, kan ju bara titta på en åt gången :slight_smile:

1 gillning

Har Netflix som ”ren” streamingtjänst. Har Viasat och HBO i Telias tv-abonnemang. Hade dock velat att Telia gjorde det möjligt att använda ViaPlay och HBOs egna appar.

1 gillning

Ja, men linjär-TV kan man inte se på, och piratkopiering känns lite sunkigt, klart vi måste ha streaming-tjänster då! :slight_smile:

2 gillningar

Nettan
Viaplay
Cmore
Dplay
Plex
SVT play

Tittar mycket på vanlig tv i denna familj… :sunglasses::heart:

Om du bara fick välja en så skulle det bli Ullared Play? :wink:

4 gillningar

Finns den??? Söker men hittar ej…!!! :joy:

2 gillningar

Hahah …

1 gillning

Här blir det

Plex
Viaplay (sport)
Cmore (sport)
Netflix
Hulu
HBO Go
Dishanywere

Jag kör USA saker mestadels vill åt allt snabbt men ändå vara laglig finns alternativ nu för tiden. Så man behöver faktiskt inte fildela för komma åt sakerna snabbt.

2 gillningar

Netflix , e den ja betalar för …

Hittade denna appen, kanske redan är känd men rätt bra tyckte jag :slightly_smiling_face: