Sunfleet lägger ner i Malmö och Göteborg

Från sajten:
https://teknikveckan.com/sunfleet-lagger-ner-i-malmo-och-goteborg/


image

Volvoägda bildelningstjänsten Sunfleet kommer att ersättas av “M” i Malmö och Göteborg inom kort. Sedan innan rullar de uppgraderade bilarna i Stockholm och Uppsala.

Sunfleet får ses som svensk delningsekonomis största framgångssaga och har ersatt många km utsläpp och frigjort parkeringsytor. Till slut blev Sunfleet dock offer för sin egen framgångssaga när konceptet skulle Volvofieras och tas ut i världen. Resultatet i dagsläget är emellertid en nästan identisk tjänst, med ny app och dyrare priser med bilar i samma städer som innan.

Förändringen sker den 16:e mars i Göteborg och den 23:e mars i Malmö/Lund.

Nu kommer till slut @movewithm och ersätter @Sunfleet i Göteborg. Då behöver man ta ställning till om man är ok med förhöjd månadskostnad, dubblad timkostnad, ny km-kostnad, en app med UX-utmaningar och avsaknaden av abonnemang för stadsfolk.

Decisions decisions ….

— Jezper Söderlund (@jezperse) January 21, 2020

Dagens övning är för övrigt att försöka hitta till M:s webbsida genom Google.

1 gillning

Kanske världens sämsta företagsnamn. :smiley:

Googla M volvo. Kommer upp som första länk

Rejält höjda priser, inte särskilt kul.

I den nya priserna så ingår 30 mil/dag medan tidigare så fick man betala direkt så det beror på ens körmönster om det blir dyrare eller inte.
Funderat starkt på att sälja bilen och skaffa Sunfleet istället då jag inte kör så mycket längre men är inte så säker längre. Måste räkna mer på det nu när man ändrat prismodellen och det spelar roll hur långt man kör.

Jag kommer nog köpa bil igen, tyvärr.

Ja, jag skulle nog varit tydligare att det blev rejält dyrare för mig givet mitt körmönster. :slight_smile: