Svenska Urbanista släpper AirPods-insprirerade hörlurar

Från sajten:
https://teknikveckan.com/hemelektronik/svenska-urbanista-slapper-airpods-insprirerade-horlurar/


image

Urbanista visar idag upp ”Stockholm” en serie hörlurar som tar fasta på det faktum att det är så populärt att ha trådlösa små hörlurar som laddas i sitt fodral.

Ser vi till designen så är det inte det enda de tagit inspiration men det spelar faktiskt ingen roll, det är ju så här vi vill att det skall se ut.

Förutom svart och vitt så kommer de i roséguld samt militärgrönt. Hörlurarna skall klara runt 3,5 timmar speltid innan du behöver ladda dem via fodralet vilket i sin tur kan göras tre gånger och ger därmed runt 14 timmars speltid på språng.

Hörlurarna använder touch för alla kontroller och du kan påkalla röst-assisterna både på iOS och Android. De lovar reducera brus och göra omgivningen kristallklart vilket inte är ett litet löfte att ge.

– Vi identifierade ett tydligt behov och lucka på marknaden, trådlösa öronsnäckor som fungerar med både Android och iOS. Samtidigt ville vi kunna erbjuda dessa för olika personer och stilar.

Urbanista Stockholm är ett resultat av detta arbete. Hörlurar för människor med en aktiv vardag som värdesätter design minst lika mycket som funktion, säger Anders Andréen, vd på Urbanista i ett pressmeddelande.

Vi har begärt in recensionex och ber om att få återkomma på hur det levereras på detta löfte.

Prist landar på runt 900 kronor och de finns i butikerna och på urbanista.com den 20 april.

Finns de i nikotingult sk Stockholmsvitt? Sämsta färgen någonsin att måla på väggen.
Tryck in några varmvita LEDs med tveksam RA och det ser ut som du har dragit fram snasen och pinkat ner hela stället.

Du har verkligen helt sjuka referensramar :slight_smile:

Mer troligt är det Mackan som rökt under fläkten

1 gillning

Snygga! Skulle absolut kunna tänka mig att byta ut mina Sudio Nivå men känner mig lite bränd av dessa helt trådlösa lurar. Räckvidd, hackande och osynk är inte acceptabelt någonstans.

Kul om ni får in recensionsex, ser fram emot att höra vad ni tycker om dessa.

1 gillning

Kan ju hoppas dom kommer få bättre ljudbild än kinakopiorna … :joy:

Urbanistan, är det någon sorts Swedistan twist?

Finns nog inget som slår Airpods idag faktiskt i den formfaktorn. Anslutningen är verkligen magisk.

1 gillning

Är inte sudio tolv med BT 5 ens i närheten ?

Jo det är dom absolut, men Apples egna chip i sina AirPods är faktiskt svårslaget.

1 gillning

Ingen som vet hur fukt-/svett-tåliga de kommer att vara?

För det priset så tror jag inte det har varit fokus.

Det har du garanterat rätt. Och som @Marcus_Attefors skriver, så är ju Airpodsen svårslagna!

1 gillning

Någon som har beställt dessa lurarna ännu? Kommer ni på teknikveckan att testa dem?

Hej! De bör landa hos oss idag eller på måndag!

Välkommen till forumet!

Ska bli intressant , me ljudbilden och ”brusreduceringen ” jamena 1000 spänn :yum:

1 gillning

Ah okej schysst, det ser jag framemot att se/läsa då!

Tack :smiley:

Samma här. Mina har börjar ge upp och behöver några till dialysen. Använder aldrig lurar annars.

Det tar ett par timmar att göra en sådan “rening” va?