Svenskappen Dreams vill sprida spardrömmar ut i Europa

Från sajten:
image

Den självutnämnda tjänsten för “finansiell hälsa” Dreams expanderar ut i europa.

Dreams har funnits i Sverige sedan 2015 och Norge 2018 och låter oss bland annat få koll på vårt drömsparande. Sätt upp ett mål och hoppa över i alla fall eftermiddagslatten varje dag och se sakta ur din förmögenhet växer.

New York

Detta genom att du flyttar pengarna till ditt sparkonto eller investerar i fonder.

Nu drar man ut i Europa och det är betalningslösningen Stripe som kommer sköta transaktionerna.

Har ni använda en tjänst Dreams eller anser att ni skulle behöva använda Dreams för att nå era sparmål?

1 gillning

Sett reklam för denna på Snapchat så alltid trott att det var någon typ av scam, men så är inte fallet alltså? :thinking:

Var i skulle scamen ligga i ? :slight_smile:

Vet inte, har inte kollat upp appen. Men det är det första mina tankar går till när man annonserar på Snapchat och liknande platformar :man_shrugging:t4:

Men om ni skriver om den så är det väl inte så och då kan den ju vara värd en närmare titt :slight_smile:

Haha, ja du kan vara lugn :slight_smile:

1 gillning

Känns bra att du sätter din “Approval-stämpel” på den, laddar hem och testar nu :slight_smile:

Edit: Appen såg riktigt trevlig ut, ogillade dock att man skulle skapa konto hos en annan bank. Men det kanske är svårt med bankernas API:er? :man_shrugging:t4:

Jag skulle själva behöva ha den “Så här mycket sparar du på att inte köpa den där teven för 45 000 kr” - kanske både jag och @Sevis

1 gillning

Va? Hur fick du med mig i denna tanke? Spara e för dom som inte vet va dom ska köpa. :rofl: En annan har inga problem med shopping.

1 gillning

Jag har använt den i några år. Helt okej om man vill spara ihop till något mindre under kortare tid.
Använde dock aldrig fondfunktionen.
Slutade dock för några månader sen och sparar på annat sätt. Det är ju ingen avkastning på pengarna där direkt.
Trevlig app!

1 gillning

1 juni börjar dom ta betalt 10:- per månad för de månader du sparar.