Svenskt hörlursbolag i konkurs

Från sajten:
https://teknikveckan.com/svenskt-horlursbolag-i-konkurs/


image

12 miljoner kronor via Kickstarter räckte i dryga tre år för att hålla det svenska hörslursbolaget igång. Leveransproblem för vissa komponenter blev spiken i kistan. Pugz affärsidé var att ta fram väldigt små hörlurar som dessutom laddades av mobilen. Det sistnämnda satte Apple stopp för bland iPhone-användarna vilket så klart ställde till det.

Men det var när återförsäljarna inte längre kunde beställa hörlurar från bolaget i och med komponentbrist som omsättningen gick från 14,6 miljoner kronor till 2,1 miljoner kronor och därmed en förlust på 5 miljoner kronor. En förlust som nu alltså tar bolaget till ända.

Via Breakit.

Dålig marknadsföring måste också varit en bidragande orsak. Har aldrig hört talas om dom

Jag känner till dom!:sunglasses:

En kund räcker inte :wink:

Jag är inte kund men kommer ihåg Kickstarter kampanjen och att Apple satte stop för laddningen. Men senaste året har det varit väldigt tyst från dom.

Deras verksamhet har typ legat nere i flera månader. Var en som backade dem och hörlurarna var enligt mig inte av bra kvalité, både dåligt ljud och de kändes plastiga (bara att läsa kommentarerna på Kickstarter). De dog efter cirka 1 månad och ingen hjälp från supporten. Att de skyller på Apple och Airpods är bara pinsamt…

1 gillning