Swedbank får snart stöd för Apple Pay

Har man inte kontroll på sin ekonomi innevarande månad så problemen större än att välja mellan kort A och kort B.

4 gillningar

Jag blev kluven nu.
Jag trivs med klarna som drar från Swedbank när jag handlar, antagligen för att klarnas app är roligare att titta i med sina stora fina ikoner över vart jag handlat.
Men samtidigt gillar jag inte klarna för dom bestämmer min kreditgräns och inte jag.
Är orolig för att bli skimmad och eftersom jag inte har en aning om hur mycket jag kan bli skimmad på, är det ännu läskigare.

Håller med dig om det fullständigt :slightly_smiling_face:

Håller med dig angående klarnas kreditgräns. Rimligt är att man själv kan sätta en lägre nivå än den klarna tillåter.

Ja inte nog med att man själv inte får sätta gräns, man får inte ens veta vad gränsen är…

Enligt mig är kreditkort överlägset betalkort just på grund av fördelarna man får av kreditkort. Det passar inte alla, men för mig är valet lätt.

Man kan ha fullständig koll på sin ekonomi även med ett kreditkort. Vet man dock med sig att man överkonsumerar är kreditkort troligen inte rätt val, men att insinuera att kreditkort gör att man inte har koll på sin ekonomi är en spännande åsikt. Jag är ekonomiskt lagd, och har flera kreditkort.

2 gillningar

Vi bor i Dubai nu och får massa med fördelar på våra vanliga mastercard Debit kort också…

Det är kul att höra! Men nu är det främst den svenska marknaden som är aktuell här, och vanligen får man inte mycket (om ens något) - men betalt ska de ha.

Får hoppas detta får den andra bankerna till att hoppa på tåget.

1 gillning

Gör som du vill men jag tycker,känner att jag har bättre kontroll på mina utgifter. Tydligt att du tar detta personligt med tanke på din reaktion.

Håller med dig om det fullständigt.
Slutade med bankkort för över 20 år sedan och använder kreditkort som nollas varje månad. Kan inte få bättte kontroll och om man blir tex skimmad så finns ingen koppling till mina bankkonto. Men det är inte för alla om man tex inte har disciplin. Men att spara tusenlappar varje år är ju nice :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Jag tar det sannerligen inte personligt, dock verkar du gå igång på att vissa väljer att ha kreditkort. Sedan är din attityd inget vidare, men den antar jag inte går att förändra. Må väl!

Vet vi änns att de blir Apple Pay på ”kreditkortet” … Nordea har väl de på sina vanliga debit kort ?..

Haha jag slutar aldrig att förvånas över vissa personers oförmåga att läsa vad andra skriver och förstå vad det betyder.

Jag skrev angående denna nyhet
“Härliga nyheter”
Svarade på en fråga om rädslan med kreditkort med.
“Handlar inte om rädsla utan om kontroll på sin ekonomi”
En annan person skriver också
“För att man inte vill leva på kreditkort?”
Men hans attityd är det inget fel på :joy:

Det enda som jag kan se som attityd är detta.
“Om du inte förstår en sådan elementär sak så blir det svårt att förklara.”
Men med tanke på hur du formulerar dig så tror jag att du har varit med om värre. Så dina försök att spela drama queen fungerar inte :rofl:
Dessutom var det inte riktat till dig men du tog åt dig ändå. Så känslig måste du vara.

Bankkort MasterCard och bankkort Maestro om vi talar Swedbank.

Japp , de va de ja mena - så de e klart ?.. de kommer inte bara till deras kreditkort ?..

De kort jag nämnde är de som kommuniceras internt :slightly_smiling_face:

Japp de vet ja :cowboy_hat_face:, men min fråga var om nån vet om de bra kommer till kreditkorten el om vanliga Mastercard maestro debit korten oxå får Apple Pay

1 gillning

Nordea har ApplePay både på sina vanliga betalkort och kreditkort.

1 gillning