Telenor först i norden med ny integration med Apple TV

Du behöver inte vara ledsen, skriv rätt bara :wink: Apple har inget med den engelska tv-kanalen att göra.

Jag ser ingen skillnad, men jag är ju Telenor kund sedan tidigare och har haft Telenor Stream så det kanske är samma.

Ser heller ingen skillnad

Är inte skillnaden att deras innehåll finns i TV-appen nu?

Så är det nog.

Att du kan haka upp dig på en felskrivning är snarare det jag inte förstår… Som Apple användare sedan 1985 tror jag mig kunna lite om deras produkter.
Simma lugnt

Nja, jag antar att meningen med ditt inlägg är att man ska behöva gissa vad du menar?
Men nu vet du hur det är och kan skriva rätt i kommande inlägg.
Man ska väl inte behöva skämmas för att man poänterar att något är fel så att det blir rätt i fortsättningen?
När någon rättar mig tackar jag för det. Det utökar min kunskap :smiley:

Nu verkar det som att TV kanalerna även fungerar att se live på exempelvis Apple TV.

Är sugen på Stream stor med HBO Nordic

https://www.telenor.se/handla/stream/stream-stor/

Är inte kunde hos Telenor idag men funderar på att byta till bredband och Stream.
.

Någon som har provat?

Tv-kanalerna har fungerat länge att se live på en Apple TV. Funkar ok. Det som är trist är att den inte stödjer 5.1 ljud så om man tar HBO via Telenor så mister man det.
Går inte att se HBO i deras egen app när man har det via Telenor.

Ah, såg nu att man tidigare var tvungen att ha en box för att kunna streama kanalerna. Delar tv-abonnemanget med föräldrarna så där har jag haft tv-kanalerna via appen.

Tack för input. Precis så hade jag tänkt mig bara streama till Apple TV utan någon extern box. Men tråkigt med 5.1 ljudet

Har nu beställt det blev TV Stor med box och Stream samt HBO Nordic

1 gillning

Vad fick du ge för det?
Skaffade det här paketet nyss.

Jag klippte ett Telenor Stor med HBO, hade Flex innan. Fick fler kanaler & HBO för en hundring extra i månaden och betalar idag 109:- i månaden för HBO. Tyvärr har jag företags mobil hos Telenor så det blev tji på rabatten.

1 gillning

Jag skaffade Tv Stor + HBO Nordic + V premium när de hade kampanj i november förra året för 399kr/månad, en no brainer då jag redan hade Viaplay med sport för 450kr/månad.

Det konstiga är att jag ännu inte fått en faktura på något, jag har vart i kontakt med telenor flera gånger och dom säger att fakturan är på väg men det kommer ingen. Är lite nervös att det ska komma något från inkasso eller liknande.
Har någon annan här vart med om liknande ? Ska jag bara förvänta mig en årsfaktura ? :confused:

Jag tecknade samma som du i november och har fått vanlig månadsfaktura på det. Så mycket märkligt att du inte får det.

Får du det inte på samma faktura som mobilabonnemanget?

Kan man köra HBO som app i atv’n? Eller måste man köra genom Telenor Stream?

Som jag förstått det är det via Telenor Stream-appen, vilket är en av anledningarna till att jag undviker tjänsten.

1 gillning

Mobiltelefoni och bredband/tv är fortfarande splittrade från varandra inom Telenor så man får en faktura för mobiltelefoni och en för tv/bredband.

1 gillning