Tesla visar upp cybertruck (lanseras sommaren 2023)

Från sajten:
Tesla lanserar cybertruck


image

Tesla har lanserat Cybertruck, en pickup som ser ut att kunna landa på månen, pickup-segmentet är en ekonomiskt viktigt segment för Tesla att ta sig in på så det sparas inte på krutet när de gör det. Och var det tidigare lätt att urskilja en Teslabil på vägarna kommer det nu bli än lättare. Bilen beskrivs lättast som en cyberpunktriangel.

Bilen går att förhandsboka på http://tesla.com/cybertruck

Bilen kommer i tre olika utförande med en bil med en motor och bakhjulsdrift, en med två motorer och AWD och en med tre motorer och AWD. Versionen med tre motorer, 500 miles av räckvidd och 0-60mph (0 till nästan hundra) på under 2,9 sekunder kommer att börja produceras först 2022. De specifikationerna gör bilen mer till en racerbil än pickup.

Single Motor RWD

  • 0-60 MPH <6.5 SECONDS
  • RANGE 250+ MILES
  • DRIVETRAIN REAR-WHEEL DRIVE
  • STORAGE 100 FT3
  • VAULT LENGTH 6.5 FT
  • TOWING CAPACITY 7,500+ LBS
  • AUTOPILOT STANDARD
  • ADAPTIVE AIR SUSPENSION STANDARD
  • GROUND CLEARANCE UP TO 16″
  • APPROACH ANGLE 35 DEGREES
  • DEPARTURE ANGLE 28 DEGREES

Dual Motor AWD

  • 0-60 MPH <4.5 SECONDS
  • RANGE 300+ MILES
  • DRIVETRAIN DUAL MOTOR ALL-WHEEL DRIVE
  • STORAGE 100 FT3
  • VAULT LENGTH 6.5 FT
  • TOWING CAPACITY 10,000+ LBS
  • AUTOPILOT STANDARD
  • ADAPTIVE AIR SUSPENSION STANDARD
  • GROUND CLEARANCE UP TO 16″
  • APPROACH ANGLE 35 DEGREES
  • DEPARTURE ANGLE 28 DEGREES

Tri-Motor AWD

  • 0-60 MPH <2.9 SECONDS
  • RANGE 500+ MILES
  • DRIVETRAIN TRI MOTOR ALL-WHEEL DRIVE
  • STORAGE 100 FT3
  • VAULT LENGTH 6.5 FT
  • TOWING CAPACITY 14,000+ LBS
  • AUTOPILOT STANDARD
  • ADAPTIVE AIR SUSPENSION STANDARD
  • GROUND CLEARANCE UP TO 16″
  • APPROACH ANGLE 35 DEGREES
  • DEPARTURE ANGLE 28 DEGREES

Bilen har ett exoskellet i rostfritt stål, Teslas Armor glass och bilen ska klara 9mm pistolkulor.

På Teslas hemsida visar de upp bilen i olika situationer bland annat med en riktigt härligt friluftsvariant med stekbräda och tält. Om Tesla själva kommer att erbjuda det här alternativet är inget som framgår.

href='https://teknikveckan.com/tesla-lanserar-cybertruck/skarmavbild-2019-11-22-kl-08-18-48/'>

Tesla Cybertruck

 

1 gillning

Roligt ändå att man kan släppa något så in i helvete fult.

4 gillningar

Aj, mina ögon gillar inte det där! :dizzy_face:

3 gillningar

Ful men något jag verkligen ville ha om jag bodde på landet.

Jag satt ett bra tag och kollade på den när jag skrev om den. Först tyckte jag den var fruktansvärt ful men nu tycker jag den är genialisk!

Vilket antiklimax. Och när dom skall visa att glasruta tål ett stenkast!:joy:

2 gillningar

Kände precis likadant! Första reaktionen var att det var ett skämt men den växer ju mer man tittar. Tror den kommer bli riktigt häftig!

1 gillning

Jag som jobbar med att sätta det dekor/reklam på bilar älskar den. Superlätt mäta in logon rakt på Cybertucken är på dagens andra alla bilar med rundade former.

3 gillningar

I rätt miljö absolut, lite så där smutsig och darn, halvt felparkerad ute på gatan bredvid en Saab 95 kan nog göra att den känns lite malplacerad.

Alltså den här var ju inte snygg, men marknadsföringsmässigt är det ju genialt att lansera något som verkligen sticker ut. Även om jag inte gillar den så är det ju så mycket roligare att denna släpptes än en Tesla Model S med lite högre markfrigång och flak.

1 gillning

Känns rätt trevligt ändå att någon faktiskt vågar ta steget fullt ut och göra detta. Allt för ofta ser man fräcka koncept som landar i en klassisk bil med lite blått neonljus intryckt helt omotiverat. Detta känns ju som framtiden från valfri klassisk 80 tals sci-fi. Gillart!

1 gillning

Cool!! Ge mig! Ska bara köpa en åker också. Rally!

Bra pris !! ( kommer aldrig hålla :zipper_mouth_face:)

Jamenar den blir säääkert dyrare ( för o inte tala om vad den kommer gå lös på i swe …

Men vad kostar den?!!!

Startar på 39990 dollar

Sen går det fort uppåt.

Japp de gör de helt klart !! Mennés tänkte mer att de skulle börja runt miljonen i usa , för den billigaste / enklaste …

Men ack så jävla häftig! Älskar designen!

2 gillningar