The-not-so-White-Guide: Borderlands 3

Från sajten:
The-not-so-White-Guide: Borderlands 3 | Teknikveckan


image

(Varning! Milda spoilers för olika platser i spelet!)

Vi har alla varit där som Vaulthunters. Många att nedgöra, mycket loot att hämta och ännu en ruggigt dålig Skagburgare såld av något psyko vid vägkanten. Men hur ska du kunna ha tid att hitta något bra matställe runt om i the Borderlands, en måste ju äta liksom? No worries, Teknikveckan got you covered!

The Rise and Grind

Promethea

När du ändå är i Meridian Metroplex påväg mot Atlas HQ så är faktiskt the Rise and Grind värt en liten omväg. När jag var där så upplevde jag dock några buggar hos baristaboten. Först kunde jag inte prata med honom och sedan lämnade han caféet för att ställa sig några meter ifrån och bara iaktta mig. Det är ju på grund av dålig service jag alltid beställer online! En omstart av spelet var det som krävdes för att boten åter skulle ta sina sysslor på allvar och faktiskt servera mig både nästa del i en questkedja och en kopp java. Något av det vidrigaste kaffet jag druckit, men eftersom the Rise and Grind är det enda stället som har kaffe på hela Promethea så är de också tyvärr.. bäst.

The Dynasty Diner

Promethea

Har du en timme över mellan uppdragen borde du ta en CrabWormshake och Rakk-kebab med vitlökssås och extra fetaost på Dynasty Diner eller DD som banditerna i området kallar det. Det är ett vackert industriområde som insluter Dynasty Diner och betongen når sin fulla rätt när jag kör HDR aktiverat på Playstationet. Dock fixar inte riktigt PS4:an HDR med extra allt då du ofta kan uppleva ganska kraftig framedrop vart du än är i the Borderlands när det väller fram mycket fiender med konstiga vapeneffekter. Spelet är såklart sprängfyllt med popkulturella referenser och har du tur så träffar du på ett par trevliga karaktärer som heter Wick and Warty i området. Oh jeez, Wick..

Missa inte Dynasty Diners många locations runt om i the Borderlands.

 

Jebs

Eden-6

Fantastiskt ställe precis utanför Reliance. Eftersom det är en vegansk restaurang finns det alltid plats och du slipper köerna. Eden-6 är en del av Paradisplaneterna så växtlighet finns det gott om och Jeb har kokat, stekt och friterat det mesta. Det som är tråkigt hos Jeb är att det som beställs in inte alls ser ut som i menyn. Mycket sämre upplösning och ser suddigt ut. Sen plötsligt, mitt i måltiden blinkar rotfrukten du beställt till och vips så är den plötsligt fint högupplöst och smakbilden blir också fylligare. Borderlands 3 dras med stora problem med så kallad clipping och högupplösta texturer som tar lång tid att ladda och trots många uppdateringar sedan release så tycks det inte bli bättre.

Storm Brewin

Athenas

Vi som gillar mat och framförallt dryck känner ju till Trappistöl här hemma på Tellus. De ölen är överjästa och har en ganska hög alkoholhalt men det är inget mot spriten som tillverkas på Storm Brewin-bryggeriet. Spriten bryggs av munkar från the Order of the Impending Storm ur olika djurs inälvor och slutar på något mesiga 85-90%. Pikant smak av terpentin. I bryggeriet träffar du en munk som likt alla munkar i ordern är pacifist. Medan du renar bryggeriet från diverse djur pratar munken över radion på ett överdrivet perverst sätt om hur han själv skulle vilja döda ohyran. Borderlands 3 likt de flesta andra spel i franchisen hittar hem med sina knäppa karaktärer och ändlösa humor och allt röstskådespel är top notch.

MoXXXi’s

Sanctuary III

Ingen lista är fullständig utan MoXXXi’s. Den där kvarterskrogen man bara älskar. Den ser i princip alltid likadan ut, du vet vad du får i både matväg och dryck. Stammisarna är där. Den är inte är helt perfekt, men utan tvekan precis vad du väntade dig. Precis så är Borderlands 3. Har du spelat tidigare spel och gillat dem kommer du definitivt att gilla Borderlands 3. Du kan absolut spela det utan att vara invigd i Borderlands sedan tidigare. Plus är utan tvekan att det finns så många olika platser och miljöer, storyn kring universumet blir djupare med kul vapen och fiender. Trodde inte att de skulle kunna hitta än mer nya vapentyper, men min fantasi var uppenbarligen begränsad för det har de lyckats med. Du får mycket bang for the buck med Borderlands 3. Det är ett långt spel gjort med kärlek.

1 gillning