Tips på bra kreditkort

Har Handelsbankens Allkort som känns ganska så värdelöst, får inte ”mkt tillbaka”
Användningsområden är väl typ Ica Maxi, Tanka och regular shopping
Använder egentligen aldrig krediten på kortet utan har alltid cash på det
Reser väl inte As mycket egentligen men alltid trevligt ha med sig så mkt försäkringar osv som möjligt

Shoot!

1 gillning

Kreditkort skall jobba åt dig så du får något tillbaka. Vad detta något är, e väldigt individuellt. Poäng för att finansiera Spotify eller resepoäng, golf eller rabatt. Det viktiga är att det inte bara blir en kostnad
Här är en lista med några kort

Det billigaste kortet med Concierge service är Supreme Card World tex

Jo men jag vet fasiken inte riktigt vilket som passar mig bäst där, tycker det är så jäkla svårt att säga, Japp det kortet ska jag ha, det passar mig

Handlar du mycket bensin?
Handlar du mycket online?
Reser du mycket?
Eller lite av varje?

Bränsle , Mat , sen e d la ”shopping” resten
Resor hamnar väl sist på listan men visst, alltid trevligt ha lite försäkringar osv där med

Intressant tråd som jag gärna följer.

Jag har själv kört Amex i många år för alla inköp. Först Amex Blue med Membership Rewards och på senare år SAS Amex för att samla Eurobonus-poäng. Amex kundservice är grym och jag har varit en nöjd kund, men det är alltid intressant att titta på alternativ.

Intressant, tack för du delar med dig
Hoppas också på mycket input !

Ta ett av varje så e du garderad :rofl:

Kommer också följa denna tråd. Letar lite kort ibland. Bryr mig inte så mycket “återbäring” eller “bonusar”, utan räcker med 60 dagar fakturering, cirka, hyfsat billigt / år men viktigast, Apple Pay och gärna Garmin Pay

Okej mina 50 cent :slightly_smiling_face:
Tankar du minst 1000 liter per år så hade jag skaffat Circle K mastercard, 1 procent i bonus som du kan handla för. Då du inte reser så mycket så går resekorten bort. Supreme Card Gold med SMS kvitto och poängshop eller Remember Flex med rabatt är väl hugget som stucket men Flex har ingen årsavgift och bra försäkringar. Som outsider finns Supreme Card World med Concierge service dock högre årsavgift men högre intjänade poäng. Tyvärr är rena cashback kort nuförtiden få.

Intressant
Jag håller hårt i mitt Remember More som inte finns längre att skaffa, 1 procent ren cashback

1 gillning

Blev 1400l bränsle senaste 12 månaderna … 1% bonus som jag kan handla för? hos?
Circle K bättre än ST1?

Sedan ett av dom andra korten då också, frågan e vilket man ska köra på då!

Mitt Handelsbanken Allkort nu jag har, bonusen man får där skickar dom in i fonder, thats it typ.

Tusen tack för input hittills!
Vem fan trodde d skulle va så meckigt hitta ett vettigt kort da …

Generellt sätt dåliga cashback-kort i Sverige. Amex Blue har 1,25% ren cashback, men i USA kan man ofta få 2 eller till och med 3%.

Kollade lite på Remember Flex som toppar listan på länken i början på tråden och det verkar vara rätt bra rabatter, men jobbigt att hålla koll och välja butikskedja baserat på kreditkortet.

Coop Mastercard som Entercard ligger bakom har cashback som passar barnfamiljer, fri biljetter till nöjesparker som Liseberg, Legoland m.fl.
Har inte köpt en biobiljett på flera år… Fick fribiljett till en brunch kryssning i Göteborgs skärgård, tyvärr ingick inte alkoholen. :wink:

Behöver inte handla på Coop för att få cashback.

Har inte ApplePay fast det kan fås med Curve eller Revolut.

Komplett Bank har 2% bonus på onlineköp,
1 % på övrigt och 4% på Komplett.
Ingen årsavgift.

Bonus kan användas för att delbetala fakturan.

Det ska även stödja Apple Pay, men jag har det via Revolut, som jag fyller på med Komplett kortet och får då 2% bonus på allt.

Håller med dig om det
EU halverade bonusen för några år sedan

Hålla koll o välja butik ? :scream: Måste man välja ut vilka man vill ha på förhand eller

Nej, inte bestämma på förhand, men jämfört med ett cashback-kort när alla inköp ger en procentsats tillbaka så blir det ju mer val här. T.ex. om jag ska handla på apoteket ska jag välja Apoteket, inte Apotek Hjärtat, Kronan eller Apotea för jag får 8% rabatt om jag köper mina Ipren från just kedjan.

Jaha ! Okej då förstår jag :slight_smile:

Hmmm ja ni gott folk
Blir fasiken inte klokare av detta :man_facepalming: