Tips på halvbillig men bra bevakningskamera?

I avvaktan på att jag bestämmer mig för vilket kamerasystem vi ska ha runt vårt hus, tänkte jag höra om någon har tips på en utomhuskamera som inte är allt för dyr?

Den kommer att sitta relativt skyddad från direkt regn och snö. Nattförmåga krävs. Likaså batteridrift.

Sedan detta med lagring(vilket är huvudorsaken till att jag inte bestämt vilket system jag vill ha långsiktigt. För min del räcker det med ganska lite lagring. Men gärna lokalt och enkelt, betoning på enkelt.

Syftet är främst att kolla om någon obehörig rör sig runt huset. Det är inte viktigt med superbra bild. Finns något dylikt på marknaden?

Kolla in Wyze, väldigt enkla men bra kameror. Dock har de nyligen råkat ut för att kunduppgifter läckt så det beror på hur högt du värdesätter det kontra priset:

Annars är väl Reolink bra kameror men inte lika billiga.

1 gillning

Brorsan köpte Eufy 2c som han ska installera i villan i Halland i morgon. Så kan jag ha koll från Stockholm.

1 gillning

Ska kolla lite närmare på de ni nämner.

1 gillning

Xiaomi :heart_eyes:

Ubiquiti. De kör PoE så batteridrift behövs ej. Men du vill kanske ha helt trådlöst?
Vad är “alltför dyr”?

1 gillning

Jag tänkte mig helt trådlöst. Jag kan betala upp till 1000 för en halvbra men trådlös och säg 2000 för en som är bra och trådlös.

Är du ok med molnlagring så varför inte Ring Doorbell v2?
Kanonbra batteritid, bra bild, enkel montering, bra mörkerseende, effektiv motion detection, bra app osv.

Har en sån vid entrén som ringklocka/kamera. Funderar faktiskt på att köpa en till baksidan också och bara ignorera att det faktiskt är en ringklocka, för den är så smidig.

https://cdon.se/hem-tradgard/ring-doorbell-v2-p48536394

Hittade denna också som verkar vettig, ingen jag provat själv.

Det finns inte särskilt stort utbud om man vill ha helt trådlöst, bra batteritid, bra bild, vädertåligt. Detta oavsett vad man är beredd att betala.

För övrigt kör jag 4st TP-Link NC450 runt huset som är kopplade till Synology Surveillance Station som NVR, dessa går via WiFi men behöver såklart ström.

Tack för tipset! Dock ser jag gärna att lagringen är lokalt. Integriteten är viktigare än priset.

Argus som jag länkade till kan vara något då, kan lagra lokalt på SD-kort.

1 gillning

Sant! Den har exakt de specifikationer jag är ute efter.

Vettigt pris också tycker jag.

Kollat lite på den nu. På många sätt exakt vad jag söker efter. Men någon stans stod det att den kräver ett skal för att sitta ute och då blir väl laddningen knepig antar jag. På de flesta ställen står inget om behov av skal och nu hittar jag inte var jag läste det. Ska läsa vidare.

Edit: Skalet var omnämnt i din länk, den första jag läste…:laughing: “Argus 2 kan både placeras inomhus och om du sätter på medföljande gummidräkt även placeras utomhus.” Gummidräkt är dessutom ett roligt begrepp…:sunglasses:

Japp och det följer med en dräkt, så bara tuta och köra. :slight_smile:

Om Ring