Tre lanserar mobilt bredband med obegränsad surf

Från sajten:
Tre lanserar mobilt bredband med obegränsad surf




Operatören Tre meddelar idag att de lanserar ett helt nytt mobilt bredband som bolaget kallar 3Bredband Hemma som har obegränsad surf – typ.

Det nya bredbandet kostar 399 kronor i månaden och då ingår en router från Huawei och det är en bindningstid på 24 månader. Tre skriver att det är obegränsad surf och som med de flesta andra erbjudanden så är det en asterisk i slutet. Tittar vi på det finstilta så kommer hastigheten att sänkas till 5 Mbit/s om man förbrukar över 40 GB per dag. Vid midnatt nollställs mätaren och spärren på hastigheten tas bort.

Tre skriver i sitt pressmeddelande:

Våra undersökningar visar att många är oroliga för att surfen inte ska räcka om hela familjen är uppkopplade på bredband via mobilnätet. Därför har vi tagit bort taket och lanserar 3Bredband Hemma med obegränsad surf. Då kan alla surfa, streama och spela onlinespel utan att oroa sig.

För att läsa mer om bredbandet kan du klicka dig vidare till Tre här.

 

Men skojar dom eller? va e de för jävla påhitt… obegränsat ska va obegränsat, hålla på att skicka ett jävla sms…

Snark !!! Att dom
Orkar , döp de till nå annat vetja !!!

1 gillning

Ja det är tröttsamt att ingen operatör verkligen kan erbjuda obegränsad surf och faktiskt stå för det, jag tycker dessa bolag inte borde få använda det ordet ö.h.t.

Bor precis utanför Lund och kan tyvärr inte få fiber (till rimlig kostnad). Tröttnade på ADSL så skaffade ett Tele2 Unlimited. Tyvärr så måste man efter 20gb förbrukning skicka ett sms, sen får man 5gb extra för varje sms, annars så bryts uppkopplingen. Har förstört många nedladdningar och avbrutit många filmer/strömmar.
Måste man skicka sms här med eller är det bara det att hastigheten stryps efter 40gb.
Kollar jag min historik är det sällan jag ligger över 40gb per dag.

Det ser ut som att du slipper SMS utan dom stryper den bara!

Kanske något att fundera på… får kolla upp vilken hastighet 3 har här.

1 gillning

Telenor gör de :+1:t2::+1:t2:, men du får bara 100
Gig i mån när du e i utlandet

1 gillning

Bara 30 hos Tele2 i utlandet… men har för mig att man måste fylla på via sms hos Telebor med?!

Fast 1200Gb/mån är inte det nästan obegränsat? Jag lyckades komma upp i 270GB i juli förra sommaren unders semestern med två barn som tok-youtubade + mig själv…

Mycket är de men de inte fritt , plus att ibland måste man messa för o få mera alt hastigheterna blir strypt - fri ska va fri ! Punkt

1 gillning

Exakt :muscle:t2:

Någon som har 3 och är nöjd?

Har haft mobilt bredband från 3 som enda uppkoppling i ett par år nu och väldigt nöjd. Streamar en hel del osv men allt fungerar klockrent.

Tack Intressant :slightly_smiling_face:
Har Telenor familj nu med gammalt abonnemang och då grabben skall in så fick jag ett riktigt bra erbjudande från 3 med deras 3samla. Telenor erbjöd mig sämre och dyrare utan argument till att stanna kvar

Är det en sådan mojs som man kan ta med sig?

länken fungerar inte…

rova nu!

En sån här rova? :thinking: Fall Down GIF by Ovation TV - Find & Share on GIPHY