TV-tjänst

Jag har under en längre tid nu, efter påtryckningar ifrån olika bubblor. Slängt allt vad tv antennkablar heter hemma. Och gått över till att bara använda mina apple tv4 samt olika appar för att se på TV, ja vi tittar faktiskt väldigt mycket på TV hemma, alltså vanliga kanaler. Men de jag märkt, är att dessa appar är otroligt vädelösa. De buffras och strular massor, speciellt cmore appen. Den är kaos.

Nu vill jag få tips, hur ska jag göra? Är de vanliga box som gäller eller finns de andra sätt?

Kollat på telias tv tjänst, men där e de ju någon form av box som gäller.

Har du Apple TV kopplad med ethernet? Upplever ingen buffring alls, frugan kollar en hel del på livekanaler via Apple TV.

1 gillning

Vi kör Telia Play på TV eftersom svärfar är snäll och dela med sig.
Funkar riktigt bra måste jag säga och upplever inget buffrande eller annat. Kör bara över Wi-Fi
Ända problemet är att Telia inte gillar när för många enheter är inloggade samtidigt så man får logga in igen ganska ofta.

1 gillning

Samma som Markus rekommenderar. Testa med sladd.

Om du inte vill ha sladd setill så appletv går på 5ghz och inte 2.4ghz wifi. stängav 2.4ghz helt, det är en styggelse.

Jag har kör med telia play appen på apple tv:n i flera år. Tycker den funkar mycket bra för att titta på vanliga kanaler. Den har även en helt ok funktion för att titta på de flesta programmen i upp till en vecka i efterhand.

Har inte märkt någon buffring eller strul med någon av apparna på flera år. Sett tv-kanaler live på via C More, Com Hem Play, Dplay och Viaplay.

Har givetvis Apple TV inkopplad med nätverkskabel.

Buffring är ett vida känt problem med vägghängda ATV. :joy::joy::joy:

En oskriven regel som det kanske bör påminnas om:

Stationära produkter ansluts med kabel. Mobila produkter ansluts trådlöst.

3 gillningar

Sen vi fick fiber (3+ år sedan) så har vi kastat allt vad tv-boxar heter och kör enbart på ATV med Telia Play+. Alltid funkat klockrent, så länge som du inte kör beta på din ATV då kan det krångla en del :slight_smile:

Kör Telia Play på min AppleTV 4k. Kör trådlöst och det funkar kanon. Min flaskhals är att jag inte har fiber utan 4g.
Kan verkligen rekommendera Telia Play

1 gillning

Kan bara ställa mig i kö och hylla Telia Play. Fungerar ypperligt både trådat och wifi.

Kör med Telia Play här med utan några problem, har en Apple TV med kabel.

Det man kan kritisera är bildkvalitén på vissa kanaler. Om det beror på Telia låte jag vara osagt.

1 gillning

Dags att lämna Bålsta så du får riktigt bredband. :nerd_face:

Han har ju Lyssna & Njut som leverantör. Titta är inget de levererar.

2 gillningar

Har heller inga problem med ATV 4 på en TV och ATV 4K på en annan. Då kör jag faktiskt dessa trådlöst och använder apparna för Cmore, Dplay, Viaplay, HBO, Netflix, SVT Play och några till (även Telia-appen). Har kört denna lösning i flera år och har fiber 250/100.

Det enda som stör mig jämfört med linjär TV är att man alltid är 30-45 sekunder efter direktsändning, vilket är extra tråkigt vid sportevenemang. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Kör med Telenor Stream i Apple TV. Kör trådlöst och har inga problem med buffring.

1 gillning

Ännu en anledning att undvika sport. :stuck_out_tongue_winking_eye::sunglasses:

Även Comhem play funkar kanon trådlöst på mina 2 Apple TV ;D byt din router!!

Det är ju bara ett problem om man tar emot input av resultat annorstädes samtidigt, likt notiser från appar o dyl.

Är man rutinerad så stänger man av sådant under livesändning av sport :slight_smile: