TV4 och systerkanaler släcks ner för stora delar av befolkningen

Någon som sett någon lista på vad det är Com Hem ”frivisar” under konflikten med Telia ?

Hörde att Cmore skulle vara gratis i 4 veckor. Hittar dock ingen information om det. Undrar om det bara är tillgången till TV-kanalerna eller också streamingtjänsten.

00
24
31
45
09
21

100 kr… :exploding_head:

1 gillning

Hade jag varit dig så hade jag också bestridit fakturan. Jag hade aldrig accepterat att få betala för en vara eller tjänst som jag inte får.

Levererar de kanalerna - betala.
Levererar de inte kanalerna - betala inte.

Alternativt

Ger de kompensation på hela beloppet för den uteblivna tjänsten - betala kvarvarande del på fakturan.
Ger de inte 100% kompenssation för utebliven tjänst - betala inte.

Står oftast i avtalet att dom friskriver sig för situationer som denna. Att dom drar av en del gör dom av goodwill

Inget av det här intresserad mig :joy:

"Frivisning av kanaler

Under 30 dagar öppnar vi upp utvalda kanaler, som normalt inte ingår i ditt kanalutbud. Titta hur mycket du vill på följande kanaler för både vuxna och barn:

Al Jazeera, ATG, BBC World News, CNBC, DiTV, eSportTV, Expressen TV, Mezzo, MTV Rocks, Sportexpressen, Viasat Nature, BBC Earth, Boomerang, Cartoon Network, CNN, Fuel, Ginx, H&C, MTV Live, NatGeo Wild, Nick Jr, Nickelodeon, NickToons, VH1, Viasat History, BBC Brit, History, MTV, Paramount Network, TV3 Sport, Viasat Explore

Aktiveras inom 24 timmar utan att du behöver göra en kanalsökning.

Frivisning av play-kanaler

Under 30 dagar öppnar vi upp utvalda play-kanaler, som normalt inte ingår i ditt kanalutbud. Titta i Com Hem Play, via din Tv Hub eller Tivo på följande kanaler:

NatGeo+, Nick+, Paramount+, Curio, Cirkus, Fox+

Aktiveras inom 24 timmar utan att du behöver göra en kanalsökning.

Viasat Serier

Under 30 dagar öppnar vi upp kanalen Viasat Serier, som normalt inte ingår i ditt kanalutbud. Titta hur mycket du vill på dramaserier, de senaste amerikanska succéerna, kriminalserier och dina favoriter från förr. Titta i Com Hem Play, via din Tv Hub eller Tivo.

Aktiveras inom 24 timmar utan att du behöver göra en kanalsökning."

1 gillning

Är det verkligen tillåtet att skriva ett avtal där ett tilläggspaket kostar 449 kr/mån (C More Premium) och sedan fortsätta ta betalt för det om kanalerna i tilläggspaketet försvinner?

Det är just det jag inte tror ett dugg på, det kan fasen inte vara tillåtet. Man kan väl omöjligen tvingas fortsätta betala för en tjänst om inte leverantören levererar den.

Här har du länken!

Tack!

Bra ursäkt för lite upselling…

Erbjudandet gäller t.o.m. 18/12 2019 för dig som blir ny kund hos C More. Du betalar ingenting din första månad (rabatt 139 kr). Därefter löper ditt abonnemang vidare enligt ordinarie pris 139 kr/månad. C More har ingen bindningstid och du kan när som helst säga upp ditt abonnemang. Observera att erbjudandet endast gäller den adress som mottagit detta mejl.

Tur att man slutade med linjär TV för länge sedan

Com Hem använder alltså sina kunder som en slägga mot TV4 för att få in playfunktioner på TV4/C More i Com Hem Play-appen.

Är det någon kund som har saknat det? TV4 Play fungerar utmärkt och C More Play ingår om man har ett C More-abonnemang.

För övrigt verkar C More Play fungera trots att de linjära tv-kanalerna är släckta.

Ett sista TV krig innan den linjära TVn försvinner

Nej, en generation till innan det är borta

Tror tyvärr också det kommer ta ett bra tag till innan linjär TV försvinner. Fortfarande väldigt många som kollar på det.

Missa inte podden på måndag! Jag och @Thor går igenom detta sinnessjuka krig.

3 gillningar

Klippte linjär-TV-kabeln för 6 år sen, känns bra på något sätt.:grinning:

När ni säger klipper linjär tv… va menar ni då? Att ni inte kollar alls på ”vanliga kanaler” eller?

Typ så, streamar det jag vill se, och det är endast sport som livesänds då.

I mitt fall finns det inte längre någon teknisk möjlighet att se linjär TV :slight_smile: