TV4 och systerkanaler släcks ner för stora delar av befolkningen

Fortfarande oklara svar… Har ni ingen möjlighet alls för att ni klippt antenn kabeln? Eller hur menar ni?
Linjär tv är det väl även om jag kollar via appar?

Har bara fiberuttag hemma, för att se linjär TV måste jag teckna ett abb och skaffa mig en digitalbox. Jag har varken digitalbox eller abb så kan rent tekniskt inte se linjär TV :slight_smile:

Måste man ha abonnemang för o se dom markbundna kanalerna om de är enbart fiber in ? , räcker de inte med box … annat alt box / anten i fönstret …

Okej, men jag då… som kollar via appar, va kallar ni det?

Djuriskt!

Nepp krävs någon form av abbonnemang, vi kan få det gratis (de markbundna) genom att kontakta föreningen men Inet intresse för det :slight_smile:

2 gillningar

Ok :+1:t2:

Gäller de alla hus /fastigheter som bara har ”fiber in ”…?

Inte en susning faktiskt!

1 gillning

Du är för söt! :rofl::kissing_heart:

Ok :+1:t2:

Jag kollar aldrig på “vanlig” TV. Bara serier, film och dokumentärer. Det är Netflix, HBO, Amazon, TV+ och SVT Play. Jag har aldrig gillat familjeprogram, dokusåpor eller andra slötittar program. Så för mig lever vi i en guldålder för TV tittande. Man väljer vad man vill se och när.
Så nej, jag tittar aldrig på typ TV4, Kanal 5 och liknande. Även om vi har Telia+ genom svärfar där alla dom gamla kanalerna finns tittar jag aldrig på det. Min fru och dotter kollar däremot på ibland på typ Wahlgrens värld men det är inte så ofta.

Här används endast apple tv för tv tittande, men vi tittar mycket på tv…

Älskar funktionen med comhem play / telia play osv. Slippa en dryg box när man ändå har en Apple TV. Super smidigt

1 gillning

Telia tv paket stor här och Netflix , 3 tv apparater svårt väl på ca 10 timmar om dagen … förlåt Greta …

1 gillning

Linjär TV? Har du inte netflix, hbo, prime?

Jag har Telenor Flex med digitalbox med hårddisk, ATV, Netflix, Dplay, C-more. TV’n står alltid på men ingen kollar på den knappt. :joy::rofl:

1 gillning

Jo de har jag

Linjär TV är när leverantören bestämmer vad som visas och du anpassar dig.
Det andra är ju streaming där du väljer när och vad du vill se.
Ibland kan detta vara samma program
Jag har streaming tjänster och Chromecast till både musik och TV / Film
Ingen parabol, box, antenn, koax, bredbandstv eller IP TV
Mycket nöjd och barnen kan casta utan problem :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag ser på linjär tv (via Com Hem TV Hub) när ljudet är viktigt. Playtjänsterna är smidiga men både C More Play och SVT Play har bedrövligt ljud. Bland annat konserter och musikdokumentärer gör sig därför fortfarande bäst på linjär tv.

Det är däremot inte det enda som motiverar mig att fortfarande vara kund hos Com Hem. Faktum är att jag ringer för att säga upp abonnemanget varje år men får så bra priser på C More och Viaplay (playtjänsterna ingår) att det skulle bli mycket dyrare att köpa dem separat. Detta gäller givetvis bara om man är intresserad av de största paketen med all sport.

Jag får även Kanal 5, Kanal 9 och Eurosport-kanalerna och behöver därmed inte Dplay eller Eurosport Player.