Unboxing Muzen Buttom

Då har den anlänt och är uppackad samt satt på laddning. I bilen…:innocent:
bild bild bild bild bild bild bild bild

3 gillningar

Men guuuuuuud vad söt! När kommer recensionen?!

1 gillning

Vill haaaaaaa!!!

Ikväll. Sitter och lyssnar nu…:smiley:.

1 gillning

Så jävla snygg !! Frågan e spelar man för hela stranden ?.. :innocent:

Alltså wow!!! Men hur låter den?

Jag behöver denna!!!

Jag har en längre tid varit på jakt efter en mycket liten BT högtalare. Användningsområden är 95% poddar och P1, alltså tal. För musik där en BT högtalare behövs kör jag hustruns Dali Katch(som för övrigt är överdj_vligt bra). Jag har tänkt använda denna lilla högtalare när jag sitter ute på altanen eller när jag sitter i soffan i vardagsrummet. Idag använder jag högtalaren i min iPhone XS. Eller så har jag mina AirPods i öronen.
Det fungerar men även om högtalarna i XS måste ges en massa beröm för det de presterar i sitt format så skulle det vara bra med lite bättre ljud, om jag uttrycker mig diplomatiskt.

Jag har spanat ett tag och den enda som riktigt kvalat in på min lista är Beoplay A1. Bose har en liten också. Men en dag, på FB eller Insta dök reklam upp för denna. Och jag föll direkt. Den såg ju fantastiskt söt och trevlig ut. Jag är normalt inte den som köper vin för att flaskan ser ut som en katt eller att vinet heter något djävulskt. Jag går efter andra parametrar. Men här fick bilderna hjärtat att slå…:heart_eyes:

Jag Googlade men hittade inga riktiga recensioner på denna modell , men andra produkter från tillverkaren hade fått bra recensioner så sagt och gjort, en beställning lades. Och idag plockade jag ut den. Efter att ha betalt tull vilket jag inte tänkte på när jag bestämde den…:grimacing:

Förpackningen gör ingen besviken, mycket hög kvalitet och trevlig. Det första intrycket är Tyskt. Ganska tung för sin storlek allt i metall. Mycket hög finish och allmänt lite lyxig.

Nu har jag hunnit lyssna lite på den och den låter mycket bra. För sin storlek är viktigt att säga. Om man använder den för poddar är den ett gigantiskt lyft jämfört med iPhones högtalare. Så redan här är jag hemma, den fyller sin funktion till fullo. Sedan har jag testat den på musik. Där presterar den också mycket bra. För sin storlek. Självklart orkar den inte få ut tyngre bas och mer massiva ljudstycken. Men musiken grötas inte ihop, det blir bara lite för tunt om det är för kraftig musik. Mer finstämd musik klarar den förvånansvärt bra. Den lyckas rent allmänt ganska bra med att separera ljuden, man kan lyssna på klassisk musik utan att rodna. Men om tyngre slagverk kommer in eller att hela orkestern dundrar på samtidigt blir det inte någon stor basupplevelse, men inte gröt heller. Samma med riktigt modern musik, Tänk Zara Larsson och supermixat, ljudet håller ihop men discodunket försvinner. Och det går att få till bra volym utan att allt skär sig. Jag tycker det är mycket bra.

Vad är nackdelarna då? Jag jag funderar på om jag tjänar för mycket, tycker nämligen att priset är helt okey för denna leksak med så bra prestationer. Men kanske tycker andra att 1100-1200 SEK(inkl tull) är för svettigt?

Nackdelar mer konkret då? Jag gillar inte att den har micro-USB istället för USB-C. Kabel som följer med är löjligt kort och Bluethoot verkar på något sätt stark. Om jag kör denna högtalare och sedan tar på mig AirPods så händer det dels att högtalaren tar över samtalet om man rör sig lite och kommer tillbaka till högtalaren. Likaså verkar den väcka upp senast spelat om man avslutat och går iväg och sedan kommer tillbaka. Kan vara handhavandefel hos mig, eller ett beteende jag inte mött tidigare av BT produkter.

Sammanfattningsvis jag ger den 4,5 av 5 ankor. 5 ankor för ljud, 3 för sladden, 4 för BT.

2 gillningar

Hur mycket blev kostnaden från PostNord och ev andra avgifter?

Ca 250 kr.

1 gillning

Är lite intresserad av deras andra produkter.

Designen och storleken är eversome.