UniFi-problem med nollställd Cloud Key

Har idag unifi router och switch samt cloud key. Men min cloud key fastnade på en gammal uppdatering som tydligen var vanligt. Till slut efter krångel fick jag den uppdaterad. Men efter de funkade den inte så fick reseta den. Men vad gör jag nu? Hela mitt nätverk var ju inställt redan måste jag nu reseta allt eller kan jag på något vis få över allt k min cloud key?

Om du har en backup på konfigurationen kan du återställa den, men annars måste du fabriksåterställa all utrustning.

Omfg :frowning:

Gick typ inte göra nått med den gamla uppdateringen. Försökte få en backup :confused:

Men, den vanliga cloud key för 900kr, är den fortfarande okej? Ellee borde jag byta ut den? Vill bara ha fungerande utan krångel

Behåll den :), det enda problemet är att om den stängs av pga strömavbrott eller liknande så kan databasen pajja, därav backups efter varje ändring i inställning.
Ställ in unifien som du vill ha den och återställ sedan utrustningen.

Den gör ju backup mot deras server, så det borde inte vara svårt. Kan vara bra att spara config-filen lokalt också.

Har ju återställt key, så Hue får jag tag på den backup isåfall? :slight_smile:

Backups hamnar på SD-kortet. Mounta det i en dator och kolla.

Igår tog jag mig till mods och återställde allt och nu har jag fått ordning på de och även gjort en backup på inställningarna :slight_smile: den dagen ah skulle vilja byta min cloudkey till en nyare, går överföringen enkelt då?

Min switch ligger på 65 grader ca, e de för mkt eller normalt ?

Vad är Cloud Key…?:flushed:

En sak man kopplar in för att få kontroll över sin Unifi utrustning :stuck_out_tongue:

1 gillning

Den går att ersätta med en dator som kör controllerprogramvaran om man vill. Tycker dock att det är smidigare med en Cloud Key.

2 gillningar

Unifis fläktlösa switchar är kända för att gå väldigt varma så du kan vara lugn.

1 gillning

Se till att den inte står i ett trångt utrymme så är det lugnt.

Den står öppet, bara Unifi modem som står på den.

När jag loggar in på Unifi och ser alla enheter som är uppkopplade, så ser jag något ja inte känner igen. När jag söker på de står de är Texas Instruments :S och va fan är de… Hur gör man för att ta bort de från mitt nätverk? Stör mig som fan

Det är nog ingen fara, det är nätverkskortet på den datorn/telefon etc som är tillverkad av texas. Bara att trycka på block om du vill, då ser du vilken utrustning som tappar nät.

Okej, men jag kan inte förstå vilken enhet de kan va? Skit störande iaf :sweat_smile: för har namngivit allt annat :stuck_out_tongue:

Här var det en bluray-spelare som jag glömt bort att den hade trådlös uppkoppling.